معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: طبق نظرسنجی‌ها آمار مشارکت در انتخابات پیش‌رو امیدوارکننده است و امید است تمام مسئولان به‌پای چهار اصل انتخابات بمانند و با قوت این انتخابات را دنبال خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، محمدرضا جان‌نثاری عصر امروز_شنبه، بیست‌وهشتم مردادماه_ در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: هفتاد سال قبل آمریکایی‌ها در چنین روزی جولانی بی‌سابقه دادند و شاه فراری را به کشور بازگردانند و امروز بدانیم کشور، ۲۸ مردادی را که برای دشمنان و مسئولان وقت کشور ننگ‌آور بود پشت سر گذاشته و امروز افتخار می‌کنیم که در جمهوری اسلامی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه شهادت شهدای اخیر عبرت است، افزود: حافظان امنیت برای امنیت مردم نه تنها معامله نمی‌کنند بلکه جان خود را می‌گذارند و قیمت این امنیت، قیمت گزافی دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به موضوع انتخابات یادآور شد: وظیفه ما در انتخابات این است که این فریضه سیاسی را با به کارگیری تمام ظرفیت‌های اجرایی به انجام برسانیم.

وی اظهار کرد: انتخابات فرایندی دارد که با اصلاحیه اخیر روند آن چند ماهی به جلو افتاد همچنین یکی دیگر از تغییرات فرایند پیش ثبت‌نام بود و در این راستا سیاست کلی دولت اجرای انتخابات ذیل چهار راهبرد رهبر انقلاب یعنی امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت است.

جان‌نثاری با بیان اینکه تاکید دولت این است که تمام منویات رهبر انقلاب را اجرایی کند، گفت: امنیت یعنی تا زمانی که نتایج اعلام شود کشور در امنیت کامل باشد تا انتخابات در فضای دقیق و درست برگزار شود، در این راستا ما باید بسترهای درستی برای این امنیت فراهم کنیم، یعنی از اقدامات فی‌البداهه در اجرای سطح استان پرهیز شود زیرا ممکن است جرقه‌هایی از نارضایتی ایجاد و در نهایت تبدیل به بحران شود.

وی خاطرنشان کرد: باید مراقبت کنیم ماموریت‌هایمان در تعادل انجام شود تا مواردی که ممکن است باعث ایجاد تنش می‌شود را انجام ندهیم و یا در صورت اجبار با شورای تأمین موضوع را پیش ببریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به موضوع سلامت انتخابات تأکید کرد: در این راستا برای انتخابات باید مر قانون رعایت شود و در این راستا شاهدیم سلامت انتخابات از رفراندوم جمهوری اسلامی تا کنون ادامه داشته است.

وی با تاکید بر اینکه در سلامت انتخابات، قانون ملاک است یعنی حواشی و مصلحت اندیشی وظیفه مجری انتخابات نیست، توضیح داد: انتخابات جمهوری اسلامی ایران مردمی برگزار می‌شود، از طرفی در این دوره قرار است تمام فرایند انتخابات با حضور رسانه‌ها انجام شود تا گزارش تک تک فرآیندها را به مردم برسانیم و در نهایت با انجام این اقدامات سلامت انتخابات رقم خواهد خورد.

جان‌نثاری با اشاره به موضوع رقابت، با بیان اینکه بخشی از رقابت به مجریان و بخشی به افراد حاضر در صحنه بازمی‌گردد، ادامه داد: وظیفه ما این است که عدالت را در رقابت رعایت و اجرا و بستر تبلیغات را برای همه فراهم کنیم تا برخی خاص‌تر دیده نشوند و رقیبان انتخاباتی به هیچ کجا احساس نکنند مجریان انتخابات به فرد خاصی گرایش دارند.

وی یادآور شد: برای مجریان انتخابات حرام شرعی است که وارد مصادیق شویم و از سمتی حق‌الناس است و در این مسیر خود را مکلف و معتقد می‌دانیم که این امر را اجرا کنیم و در این مسیر اینکه شخصی متوجه بشود یا نشود اهمیت ندارد بلکه انجام تکلیف اهمیت دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان با اشاره به موضوع مشارکت اعلام کرد: مشارکت در تمام انتخابات اصل است زیرا نظام و گفتمان ما مردم‌سالاری دینی است و زمانی این امر محقق می‌شود که مشارکت معنادار باشد و در این راستا مشارکت همگانی امری قابل اهمیت است.

وی با اشاره به وظایف مسئولان در قبال مشارکت گفت: در این راستا باید خود و محیط پیرامون‌مان را توجیه کنیم، همچنین اگر مسئولان عهد کنیم همیشه و خصوصاً این مدت نارضایت تراشی نکنیم و کارهای مردم را با دقت و سرعت انجام دهیم تا مردم به سیستم امیدوار باشند، بهترین کار را برای مشارکت مردم انجام خواهیم داد زیرا مشارکت نیازمند امیدآفرینی است.

جان‌نثاری اظهار داشت: اجرای انتخابات وظیفه تمام دستگاه‌های اجرایی است یعنی باید تمام ظرفیت آن‌ها در اختیار این امر قرار بگیرد تا انتخابات را با قوت دنبال کنیم.

وی بیان داشت: ما به‌عنوان دستگاه‌های اجرایی در سلسله مراتب و ساختار نظام‌مند مشغول فعالیت هستیم یعنی می‌توانیم کاری کنیم که سیستم اجرایی از فرایند درست برخوردار باشد و در این راستا از مسئولان درخواست داریم که امور شهرستان‌ها را با فرمانداران پیش ببرند و دراین راستا بدون هماهنگی با فرمانداران به شهرستان و مسائل آن ورود پیدا نکنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان گفت: ما موظف هستیم از امکانات دولتی برای کاندیداها استفاده نشود و اگر بدانیم مدیری چنین گرایشی دارد، با او برخورد می‌کنیم.

وی تأکید کرد: در اغتشاشات سال قبل یکی از سخت‌ترین عملیات‌های روانی دشمن این بود که برنامه خود اکثریت‌پنداری را دنبال می‌کرد تا در نتیجه طرف مقابل را مرعوب کند، برای انتخابات نیز همین امر را دنبال می‌کنند.

جان‌نثاری با بیان اینکه در استان اصفهان در هیچ تجمعی بیش از حدود ۶٠٠-۷٠٠ نفر را نداشتیم، ادامه داد: بیست‌ویکم تیرماه برای عفاف و حجاب در اصفهان نظرسنجی انجام شد و ۸۷ درصد اصل حجاب را تأیید کردند اما ۶۴ درصد می‌گویند سایر مردم حجاب را قبول ندارند و این همان خطر خوداکثریت‌پنداری است.

وی اظهار کرد: امروز هرشخصی که بگوید مردم در انتخابات شرکت نمی‌کنند یا عامل مستقیم دشمن یا بازی‌خورده دشمن است و در این مسیر استدلال ما این است که اوج اغتشاشات سال گذشته از آبان تا دی ماه بود اما ۱۳ آبان و ۲۲ بهمن همه دنیا دیدند چنین جمعیتی بی‌سابقه بود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری اصفهان بیان داشت: طبق نظرسنجی‌ها آمار مشارکت در انتخابات پیش‌رو امیدوارکننده است و امید است تمام مسئولان به‌پای چهار اصل انتخابات بمانند و با قوت این انتخابات را دنبال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۳ هزار و ۵۷۱ نفر در استان پیش‌ثبت‌نام کردند که نسبت به ثبت‌نام دوره قبل ۱۸۷.۵ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: همچنین حوزه‌های انتخابیه کاشان و آران و بیدگل ۲۶۶ درصد، نائین و خور و بیابانک ۲۶۵ درصد، اردستان ۲۴۵ درصد، اصفهان ۲۴۲ درصد و شاهین‌شهر و میمه ۲۲۹ درصد افزایش ثبت‌نام داشتند.

جان‌نثاری اظهار داشت: ۸۵ درصد از ثبت‌نامی‌های استان آقایان و ۱۵ درصد بانوان بودند که ۷۱ درصد آن‌ها زیر ۵٠ سال و ۲۹ درصد بالای ۵٠ سال داشتند، همچنین ۶۸ درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد، ۱۵ درصد دکتری، ۱۲ درصد لیسانس و ۵ درصد دارای تحصیلات حوزوی هستند.