به گزارش روز سه شنبه سایپا، «مهدی صادقی نیارکی» به فعالیت هایی که در دوره جدید توسط شرکت های خودروسازی باید انجام شود اشاره و افزود: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده، منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمتها و شکست حباب قیمتها خواهد شد، اما یکی از مهم ترین […]
به گزارش روز سه شنبه سایپا، «مهدی صادقی نیارکی» به فعالیت هایی که در دوره جدید توسط شرکت های خودروسازی باید انجام شود اشاره و افزود: مجموعه اقداماتی که در راستای تنظیم بازار اتخاذ شده، منجر به کاهش قیمت خودرو، کاهش تقاضا، واقعی شدن قیمتها و شکست حباب قیمتها خواهد شد، اما یکی از مهم ترین نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، تامین خودرو است.
معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تامین خودرو باید به گونهای باشد که نهادهای پولی و مالی نقدینگی صنعت خودروسازی را تامین کنند و از سویی، بانک مرکزی هم ارز مورد نیاز این صنعت و صنایع وابسته به آن را تخصیص دهد.
وی با بیان اینکه هدفگذاری شرکتهای خودروسازی تولید روزانه چهار هزار دستگاه خودرو است، ادامهداد: رسیدن به این تیراژ تولید منوط به تامین ارز و ریال خودروسازان است، در این میان تکالیفی هم برعهده شرکت های خودروسازی گذاشته شده که از جمله آن واگذاری اموال و دارایی های غیرتولیدی، افزایش بهرهوری و توسعه صادرات است.
این مقام مسوول درباره تمهیدات جدیدی که برای صنعت خودرو در راستای آرامش بازار اتخاذ شده، یادآور شد: شرکتهای خودروسازی از بهمن ۹۷ هیچ افزایش قیمتی نداشتند و افزایش قیمتها مربوط به بازار است.
وی گفت: برای کنترل قیمت خودرو در بازار اقدامات جدیدی انجام شده که امیدواریم اثرگذاری آن زیاد باشد.
صادقی نیارکی اضافه کرد: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت این است که به سمت واقعی کردن تقاضا و عدالت در توزیع حرکت کند، بر این اساس با سیاستهای جدید از جمله فروش خودرو به افراد بالای ۱۸ سال، ۳۶ ماه عدم خرید خودرو توسط متقاضی و باطل شدن گارانتی پس از سه ماه از مصرف نکردن خودرو، میتوان به هدف یاد شده دست یافت.
وی تاکید کرد: باید به گونه ای عمل کنیم که همه بدانند خودرو کالای سرمایهای نیست و مصرفی است، در این راستا حذف سود مشارکت در ثبت نام خودرو یکی از اقداماتی است که انجام شده است.
Saturday, 23 November , 2024