به گزارش عصر دوشنبه شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به کاهش تولید پسماند در سال ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: میانگین زباله هایی که شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰ به صورت روزانه تولید کردند ۶۰۴ تن می باشد که این عدد نسبت به میانگین تولید زباله در سال ۹۹ حدود ۲/۵ درصد کاهش داشته […]

به گزارش عصر دوشنبه شهرداری قم، سید عبدالله میرابراهیمی با اشاره به کاهش تولید پسماند در سال ۱۴۰۰ ، اظهار کرد: میانگین زباله هایی که شهروندان قمی در سال ۱۴۰۰ به صورت روزانه تولید کردند ۶۰۴ تن می باشد که این عدد نسبت به میانگین تولید زباله در سال ۹۹ حدود ۲/۵ درصد کاهش داشته است .

وی ادامه داد: در پنج سال گذشته، سیر کاهش تولید زباله را شاهد بودیم و به صورت میانگین هر سال بین ۳ تا ۴ درصد کاهش تولید زباله اتفاق افتاده است .

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به دلایل میزان کاهش تولید زباله در سطح شهر ، تصریح کرد: فرهنگ سازی و ارائه آموزش مفاهیم مدیریت پسماند از جمله مدیریت مصرف و تفکیک پسماند خشک از تر به شهروندان در چند سال گذشته افزایش یافته است و در سال آتی برنامه های آموزشی با شکل و سیاق جدید ارائه خواهد شد .

میرابراهیمی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شهروندان قمی در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند و اولین روز از فروردین ، روزانه ۷۴۰ تن زباله در سطح شهر تولید کردند.

وی گفت: این میزان زباله توسط ۲۲۰ سرویس خودرو به مجموعه سایت البرز انتقال یافته و نسبت به میانگین زباله در سال ۱۴۰۰ روزانه بالغ بر ۱۴۰ تن بیشتر است .

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم یادآور شد: این میزان از تولید زباله با توجه به حجم ورود مسافران و زائران به شهر مقدس قم صورت پذیرفته که با تلاش های عوامل اجرایی شهرداری جمع آوری و انتقال صورت گرفته است.