شهردار تبریز از خرید و الحاق ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل‌ونقل عمومی شهر خبر داد و گفت: تا پایان مرداد سال جاری، ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید دیگر به ناوگان اتوبوسرانی تبریز اضافه می‌شود.

به گزارش پردیسان آنلاین از آذربایجان شرقی، یعقوب هوشیار صبح امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ اظهار کرد: ۲۰ دستگاه اتوبوس خریداری شده شهرداری تبریز توسط یکی از شرکت‌های خودروساز بومی تولید و به اتوبوسرانی تبریز تحویل داده شد.

وی مجموع ارزش این اتوبوس‌ها را بالغ‌بر ۱۹۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: تمام این مبلغ توسط شهرداری تبریز تأمین و پرداخت شده است.

شهردار تبریز ادامه داد: طی قرارداد منعقد شده در مجموع ۱۰۰ دستگاه اتوبوس که قابلیت افزایش تا ۱۵۰ دستگاه را خواهد داشت از این شرکت خریداری شده است و به صورت تدریجی تا پایان سال تحویل شهرداری تبریز می‌شود.

هوشیار اضافه کرد: با تحویل ۳۰ دستگاه اتوبوس دیگر تا پایان ماه جاری در مجموع ۵۰ دستگاه اتوبوس شماره‌گذاری شده است و به‌زودی به ناوگان حمل‌ونقل عمومی تبریز اضافه خواهد شد.

به گزارش پردیسان آنلاین، طبق قراردادی که تیر سال جاری به امضای شهرداری تبریز و یک شرکت خودروساز این شهر رسیده، مقرر شده است تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس تک‌کابین که قابل افزایش تا ۱۵۰ دستگاه را دارد، مطابق آخرین استانداردهای روز دنیا تولید و تحویل اتوبوسرانی تبریز شود.