رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام گفت: روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم با نرخ مصوب ۳۷۰ هزار تومان توزیع می‌شود.

به گزارش پردیسان آنلاین، منصور پوریان اظهار کرد: از ابتدای ماه دوم تابستان با کاهش قیمت دام در بازار روبه‌رو بودیم که سپس این امر به لاشه رسیده است، حال با استمرار این روند انتظار می‌رود که کاهش قیمت گوشت در خرده فروشی‌ها محقق شود.

وی افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا برای گوشت‌های تنظیم بازار، فروش گوشت داخل در قصابی‌ها کاهش پیدا کرده است، بنابراین در بخش خرده فروشی با افزایش عرضه باید شاهد کاهش قیمت در قطعات باشیم.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام تصریح کرد: در نیمه دوم سال، تقاضا برای مصرف گوشت افزایش پیدا می‌کند که استمرار واردات در کنار زایش بره‌های پاییز موجب شده تا نوسانات بازار به‌طور کامل از بین رود که بر این اساس ناترازی بخش تولید و بازار تا حدودی رفع شده است.

پوریان از توزیع روزانه ۲۵۰ تا ۳۰۰ تن گوشت گرم وارداتی در بازار خبر داد و گفت: در حال حاضر هر کیلو گوشت منجمد با نرخ ۳۰۰ هزار تومان و گرم ۳۷۰ هزار تومان عرضه می‌شود که به‌طور کلی طی ماه‌های اخیر، ناترازی بخش تولید و بازار از طریق واردات تا حدودی رفع شده است که در صورت رفع آن به‌طور کامل شاهد کنترل بازار خواهیم بود.

وی قیمت کنونی هر کیلو دام سبک را ۲۷۰ هزار تومان و دام سنگین را ۱۷۵ هزار تومان اعلام کرد و افزود: اکنون قیمت هر کیلو لاشه گوسفندی درب کشتارگاه ۵۵۰ هزار تومان است که با استمرار روند کاهشی قیمت دام پیش‌بینی می‌شود که به نرخ متعادل در بازار دست پیدا کنیم.

رئیس شورای تأمین‌کنندگان دام جمعیت کنونی دام سبک را ۷۰ میلیون رأس اعلام کرد و گفت: ۱۱ تا ۱۲ میلیون رأس دام سبک آماده کشتار است و از طرفی پیش‌بینی می‌شود که با زایش‌های پاییز هشت میلیون رأس دیگر بر جمعیت دام افزوده شود.