کارشناس مسائل غرب آسیا حملات انصارالله به تل‌آویو را هشداری اولیه دانست و گفت: حمله به تل‌آویو ضعف سیستم‌های موشکی رژیم صهیونیستی را نشان داد.

حسن هانی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین، با اشاره به حملات هوایی یمن به قلب اراضی اشغالی فلسطین، اظهار کرد: حملات اخیر ارتش انصارالله یمن به تل‌آویو پیام بسیار شفاف و روشنی از سوی محور مقاومت و در رأس آن‌ها ملت یمن به قدرت‌های استکباری است که اگر اسرائیل همچنان به کشتار مردم غزه ادامه دهد، انصارالله و محور مقاومت دست بسته باقی نخواهند ماند.

وی حملات انصارالله به تل‌آویو را هشداری اولیه دانست و افزود: حمله به تل‌آویو ضعف سیستم‌های موشکی رژیم صهیونیستی را نشان داد، چرا که پهپادهای ارتش یمن با عبور از شش لایه امنیتی توانستند قلب تل‌آویو را هدف قرار دهند که نشان می‌دهد توانمندی انصارالله و محور مقاومت برای ضربه زدن به رژیم صهیونیستی بسیار بالاست.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: از آنجا که نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به‌تازگی تهدید کرده بود که به جنوب لبنان حمله خواهد کرد، بنابراین این پیام می‌تواند عامل بازدارنده‌ای باشد تا از حملات رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه در طول ۹ ماه بحران غزه ۱۲ دوره مذاکره در دوحه قطر، قاهره مصر و پاریس فرانسه صورت گرفت و طرح‌های متعددی برای آتش‌بس ارائه شد و نتانیاهو همه این طرح‌ها را نادیده گرفت و همچنان به کشتار مردم غزه ادامه می‌دهد، ادامه داد: همچنان که تجربه ثابت کرده است هرگاه رژیم صهیونیستی با بن‌بست داخلی مواجه شده به سمت گسترش بحران به خارج از مرزهای فلسطین اشغالی پیش رفته است و بنابراین پیش‌بینی می‌شود اسرائیل دست به عملیات علیه لبنان بزند.

انصارالله سعی دارد معادله جنگ را به نفع محور مقاومت تغییر دهد

هانی‌زاده تاکید کرد: بر همین اساس انصارالله با این حمله ثابت کرد که از توانمندی بالایی برای ضربه زدن به اسرائیل برخوردار است و اسرائیل نباید به کشتار مردم غزه ادامه دهد؛ انصارالله سعی دارد معادله جنگ را به نفع محور مقاومت و ملت فلسطین تغییر دهد ضمن اینکه حمله به کشتی‌های حامل اسلحه از سوی آمریکا و اروپا به اسرائیل هم بخشی از سیاست‌های بازدارندگی ارتش یمن و انصارالله تلقی می‌شود.

وی درباره پیش‌بینی تقابل یمن و رژیم صهیونیستی ابراز کرد: با توجه به اینکه ارتش یمن در طول ۹ ماه گذشته به بحران غزه ورود پیدا کرده است و همچنان این کشور هدف حملات مشترک انگلیس و آمریکا قرار دارد و با توجه به نقش آمریکایی‌ها در تشدید بحران منطقه و کشتار مردم غزه ممکن است آمریکا و انگلیس همچنان به حملات هوایی خود علیه یمن ادامه دهند.

کارشناس مسائل غرب آسیا خاطر نشان کرد: با این وجود انصارالله یمن با داشتن پیشرفته‌ترین پهپادها و موشک‌های بالستیک می‌تواند عمق اراضی اشغالی از جمله تل‌آویو را هدف قرار دهد و با این رژیم مقابله کند.