مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۵ پلاک به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در پروژه فاز ۵ عمار یاسر تملک شده است.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون، ۱۵ پلاک به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در پروژه فاز ۵ عمار یاسر تملک شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، محمد رمضانی در گفتگویی با اشاره به آخرین وضعیت احداث پروژه فاز ۵ عمار یاسر اظهار داشت: پروژه فاز ۵ عمار یاسر در مجموع شامل حدفاصل خیابان معلم تا خیابان شهید فاطمی و از آنجا تا میدان سپاه است که ادامه تونل غدیر نیز در محدوده ممتاز وارد سطح می‌شود و تا فواصلی که اعلام شد ادامه پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین و سخت‌ترین کارها در حوزه شهرداری، تملک است تصریح کرد: این پروژه چندین سال تملک آن در حال انجام بوده است ولی با توجه به اهمیت پروژه و نارضایتی مردم از وضعیتی که وجود داشت و چندین سال به‌صورت کارگاهی باقی‌مانده بود، اجرای آن را در دستور کار قرار گرفت.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم افزود: یک سری از پلاک‌ها تملک شده و مابقی به‌صورت بافت فرسوده باقی‌مانده بود که دکتر سقائیان نژاد شهردار و شورای اسلامی شهر به‌صورت ویژه به این پروژه ورود کردند و با جمع شدن تمام توان شهرداری، این پروژه عملیاتی شد.

به گفته وی، تملکات به‌صورت ویژه از بهمن‌ماه ۱۴۰۰ شروع و تا پایان اسفند ۱۴۰۱ با تلاش‌های مضاعف ۷۳ پلاک در مسیر از حدفاصل معلم تا شهید فاطمی تملک شد که از نظر تعداد و مبلغ به میزان ۳۳۰ میلیارد تومان بی‌نظیر بوده است.

رمضانی با تأکید بر اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون ۱۵ پلاک به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد ریال در این پروژه تملک شده است گفت: برخی از پلاک‌ها در این محدوده با مساحت بالایی بود و با تشکیل جلساتی از سوی شهردار و فعالیت تیم شکل‌گرفته و همراهی مردم، اتفاقات خوبی در زمینه تملک روی داد.

وی با تقدیر از همراهی همه ارکان و ظرفیت‌های شهرداری در به سرانجام رسیدن تملکات، مطرح کرد: در این پروژه خواسته‌های مردم مورد توجه قرار گرفت و با معوض زمین و پول نقد سعی شد رضایت شهروندان فراهم شود.

مدیر منطقه هفت شهرداری قم عنوان کرد: خوشبختانه با تلاش‌های شبانه‌روزی تیم‌های مختلف منطقه و ستاد تا خیابان شهید فاطمی تملکی باقی نمانده است و در حال حاضر بر روی تملک خیابان شهید فاطمی تا ریل راه‌آهن متمرکز هستیم تا ۲۳ پلاک را در سه ماه بتوانیم تملک کرده و پروژه در منطقه به اتمام برسد.

وی اضافه کرد: هر پروژه‌ای دشواری‌های خاص خود را داشته و این پروژه وقتی بازگشایی شود خستگی سال‌ها تلاش همکاران مرتفع می‌گردد، گاهی در تملک‌ها نیز مجبور بودیم از ابزارهای قانونی مانند کمیسیون ماده ۸ و ۹ به‌اجبار استفاده کنیم ولی هدف ما آسایش مردم و بهبود عبور و مرور است.

انتهای پیام/۱۰۴