محمد نورصالحی در گفتوگو با خبرنگار پردیسان آنلاین اظهار کرد: از همان ابتدای دوره ششم مدیریت شهری، نگاه جمعی در شورا و شهرداری بر این مبنا شکل گرفت که حملونقل عمومی کلید اصلی کاهش ترافیک و بهبود دسترسی مردم و ارتقای شاخصهای زیستمحیطی است.
وی افزود: شورای اسلامی شهر اصفهان همواره بر توسعه زیرساختهای مرتبط با جابهجایی عمومی از جمله مترو، اتوبوس، جادهها و رینگهای ترافیکی تأکید داشته است، چراکه این بخش علاوه بر اهمیت استراتژیک، با کمبودهای جدی نیز روبهرو بود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: ورود به حوزه حملونقل عمومی بدون اختصاص بودجه کافی ممکن نبود، از اینرو در برنامههای چهارساله و بودجههای سالانه، حملونقل عمومی در اولویت قرار گرفت. اعداد و ارقام پروژهها بسیار بزرگ بود و نیاز به سرمایهگذاری و حمایت مالی داشت.
نورصالحی ادامه داد: در طول این دوره، شهرداری اصفهان لوایح متعددی برای تأمین منابع مالی و اجرای طرحهای توسعهای ارائه کرد و با توجه به شرایط اقتصادی کشور، گاهی نیاز بود با فوریت اقدام شود. بر همین اساس، شورا بارها لوایح را با قید یکفوریت و دوفوریت تصویب کرد تا روند اجرای پروژههای کلیدی متوقف نشود.
وی خاطرنشان کرد: برخی از این مصوبات چندین هزار میلیارد تومان ارزش داشت، اما به دلیل تسلط اعضای شورا بر مسائل مالی و ترافیکی، تصمیمها با قاطعیت و سرعت اتخاذ شد؛ این هماهنگی میان شورا و مدیریت شهری موجب شد زیرساختهای حملونقل عمومی به شکل مؤثری تقویت شود.
رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان اضافه کرد: در طول این دوره، پروژههایی همچون گسترش خطوط قطار شهری، پیشرفت خط دوم مترو، تأمین ناوگان اتوبوسرانی، اجرای حلقه چهارم ترافیکی، بازگشایی معابر و احداث تقاطعهای تأیید شده فنی در اولویت قرار گرفت و بخش عمدهای از جلسات شورا به بررسی این طرحها اختصاص یافت.
نورصالحی گفت: اهتمام جدی و هماهنگی کامل میان شورا و شهرداری در اجرای طرحهای حملونقل عمومی و زیستمحیطی از دستاوردهای مهم دوره ششم مدیریت شهری بود و این رویکرد بهعنوان پایه اصلی کاهش ترافیک و ارتقای کیفیت زندگی در اصفهان ادامه خواهد یافت.