به گزارش دوشنبه شب مرکز خبر حوزه،وی در دیدار با رییس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، افزود: شهید سلیمانی حتی حاضر نبود بر سنگ مزارش از القاب استفاده کنند و فرموده بود بنویسید سرباز قاسم سلیمانی؛ این ایثارها و ازخودگذشتگی‌های او سبب این رشد و تعالی بود. وی  با اشاره به خلوص […]

به گزارش دوشنبه شب مرکز خبر حوزه،وی در دیدار با رییس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم، افزود: شهید سلیمانی حتی حاضر نبود بر سنگ مزارش از القاب استفاده کنند و فرموده بود بنویسید سرباز قاسم سلیمانی؛ این ایثارها و ازخودگذشتگی‌های او سبب این رشد و تعالی بود.

وی  با اشاره به خلوص وسردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، اضافه کرد: این عزاداری‌ها و سوگواری‌های مردم برای این مرد بزرگ  نشان‌دهنده خلوص او و اهل عمل بودن این شهید می‌باشد.

وی در ادامه به اهمیت تذکر، یادآوری و آموزه‌های دهه بصیرت، نقش اخلاق  و تربیت معنوی حوزویان و وجود مدرسین اخلاق در حوزه پرداخت.

آیت الله علوی گرگانیگفت: یکی از مواردی که در حوزه باید بیشتر به آن توجه نمود، استفاده مستمر از ظرفیت معنوی اساتید اخلاق در حوزه علمیه قم و شهرستان‌هاست.

وی  افزود: مرحوم آیت‌الله تبریزی این مردبزرگ اخلاقی می‌فرمود: طلبه اگر چهار سال درس در کنار اخلاق بپردازد، بهتر از ۴۰ سال تحصیل بدون اخلاق است.

وی خاطرنشان کرد: آیت‌الله مشکینی(ره) به مباحث اخلاقی بسیار بها می‌داد و بنده نیز از زمانی که وارد حوزه شدم مباحث اخلاقی را ترک نکردم و چهارشنبه هر هفته جلسات اخلاقی برگزار می‌کنم.

وی افزود: درصدد باشید که به این امر مهم بپردازید و اساتید توانمند و شاخص اخلاق را شناسایی و جهت بهره‌مندی طلاب معرفی نمایید.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن نبوی رییس مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم به بیان و تبیین اهداف مرکز، ضرورت بصیرت افزایی، حفظ روحیه و عملکردهای انقلابی در سطح حوزه پرداخت.