معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه بستر شهر الکترونیک و کاهش خطاهای عمدی و سهوی در تعیین خلاف، پیاده‌سازی محاسبه هوشمند تحلیل خلاف ساختمان در دستور کار قرار دارد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم گفت: به منظور توسعه بستر شهر الکترونیک و کاهش خطاهای عمدی و سهوی در تعیین خلاف، پیاده‌سازی محاسبه هوشمند تحلیل خلاف ساختمان در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پردیسان آنلاین، مجید متین‌فر با اشاره به مراحل مختلف هوشمندسازی فرایندهای شهرسازی در شهرداری قم اظهار کرد: هوشمندسازی اعلام ضابطه، هوشمندسازی تعیین خلاف و هوشمندسازی محاسبه عوارض از جمله مسائل این حوزه است.

وی افزود: در حال تکمیل پیاده‌سازی فرمول‌ها، برقرار ارتباطات و به‌روزرسانی فرآیندها برای هوشمندسازی این مسیرها هستیم.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به پیاده‌سازی و هوشمندسازی چیدمان در طبقات در اعلام ضابطه، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت اعلام ضابطه و نحوه چیده‌مان و محاسبه مازاد تراکم، امکان محاسبه سیستمی این موارد در سیستم یکپارچه ایجاد شده است.

متین‌فر با اشاره به اهمیت هوشمندسازی محاسبه مازاد تراکم در اعلام ضابطه تاکید کرد: یکی از مؤلفه‌های مهم در محاسبه عوارض میزان مازاد تراکم هر طبقه به صورت مجزا است که امکان این کار در سیستم یکپارچه فراهم شده است.

وی ادامه داد: با توجه به تغییر نحوه محاسبه عوارض اصلاح پروانه و محاسبه کلی عوارض پذیره مسکونی نیاز است که در کنترل نقشه به صورت سیستمی محاسبه متراژ مازاد تراکم صورت گیرد و از سوی دیگر نیاز به مقایسه متراژ پروانه هر طبقه با پروانه قبلی است.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم با اشاره به مسئله تعیین خلاف هوشمند اشاره کرد و گفت: یکی از کارهای پیش رو و اهداف آتی کاهش دخالت کاربر در تعیین خلاف و کاهش اعلام سلیقه در تعیین خلاف است.

متین‌فر گفت: آرای کمیسیون ماده صد یکی از موضوعات مهم در محاسبه هزینه‌های اخذ پایان کار است که اساس و پایه آن گزارش تعیین خلاف است.

وی افزود: به منظور توسعه بستر شهر الکترونیک و کاهش خطاهای عمدی و سهوی در تعیین خلاف و پیاده‌سازی محاسبه هوشمند تحلیل خلاف ساختمان در دستور کار قرار دارد.