تقدیر از ۹ طرح برتر رویداد ملی سقاخونه در شیراز

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه رویداد ملی سقاخونه در شیراز، از رشد چشمگیر این رویداد در سال دوم خبر داد و گفت: سقاخونه توانست با دریافت بیش از ۴۰۰ ایده و شناسایی طرح‌های برتر، مسیر نوآوری در حوزه زیارت را هموار کند و در نهایت از ۹ طرح برگزیده تقدیر به عمل آمد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه رویداد ملی سقاخونه در شیراز، از رشد چشمگیر این رویداد در سال دوم خبر داد و گفت: سقاخونه توانست با دریافت بیش از ۴۰۰ ایده و شناسایی طرح‌های برتر، مسیر نوآوری در حوزه زیارت را هموار کند و در نهایت از ۹ طرح برگزیده تقدیر به عمل آمد.

به گزارش واحد خبر سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری قم حسین زه‌تابچی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به برگزاری آیین اختتامیه رویداد ملی سقاخونه در شهر شیراز، از رشد قابل‌توجه این رویداد در سال دوم نسبت به دوره گذشته از نظر تعداد ایده‌ها، محتوای ارائه‌شده و میزان کاربردی و اجرایی بودن طرح‌ها خبر داد.

زه تابچی اظهار داشت: یکی از مزیت‌های مهم رویداد سقاخونه در سال جاری، همکاری و مشارکت شهرداری‌های شهرهای زیارتی ایران قم، مشهد، شیراز و طبس و بهره‌گیری از ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها بود که به ارتقای کیفیت این رویداد کمک شایانی کرد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی و اجرای این رویداد طی هشت ماه انجام شد، تصریح کرد: در این مدت، بیش از ۴۰۰ ایده و طرح اجرایی در حوزه مباحث فرهنگی و سوغات زائر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت، ۹ طرح برگزیده در آیین اختتامیه شیراز مورد تقدیر قرار گرفتند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، رویداد ملی سقاخونه را پلی ارتباطی برای جمع‌آوری و ارائه ایده‌های نوآورانه در حوزه زیارت دانست و افزود: این رویداد تلاش دارد تا ایده‌های شکل‌گرفته در سطح جامعه شیعیان و دلدادگان اهل‌بیت (ع) را به گوش مسئولان تصمیم‌گیر برساند و زمینه تصمیم‌سازی در این حوزه را فراهم کند.

زه‌تابچی با اشاره به شکل‌گیری کسب‌وکارهای مرتبط با زیارت در این رویداد خاطرنشان کرد: سقاخونه بستری را فراهم کرده تا ایده‌ها از ظرفیت‌های حمایتی برخوردار شوند و به مرحله اجرا برسند؛ به همین منظور، در این دوره تمرکز ویژه‌ای بر طرح‌های کسب‌وکار صورت گرفت تا ایده‌هایی که قابلیت پایداری دارند، به مرحله عملیاتی برسند.

وی افزود: طرح‌های ارائه‌شده در سه بخش ایده‌ها، طرح‌های کسب‌وکار و طرح‌های اجرایی دسته‌بندی شدند که در بخش نخست، هدف این بود که عموم مردم بتوانند ایده‌های خود را به گوش مسئولان برسانند؛ در این راستا، نشست‌های متعددی با حضور مدیران برگزار شد و طرح‌های مردمی مورد بررسی قرار گرفت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به بخش طرح‌های کسب‌وکار تصریح کرد: این بخش به مجموعه‌هایی اختصاص دارد که به‌صورت ماندگار و پایدار فعالیت کنند، پیوست اقتصادی داشته باشند و منجر به خلق ارزش شوند؛ از همین رو، در رویداد سقاخونه تلاش شد تا افراد مستعد معرفی شوند و فرصت‌هایی برای عقد قرارداد و جذب سرمایه ایجاد شود.

زه‌تابچی درباره بخش طرح‌های اجرایی نیز اظهار داشت: در این بخش، مسیر ورود طرح‌هایی که موجب نوآوری و ارتقای فرآیند زیارت شوند، طراحی شد و ایده‌های منتخب به مرحله نهایی راه یافتند.

وی در پایان با اشاره به فرآیند داوری طرح‌ها تأکید کرد: در این دوره، بیش از ۴۰۰ طرح و ایده دریافت شد که از این تعداد، ۱۱۰ طرح وارد مرحله پرورش شدند و ۴۵ طرح به‌عنوان طرح‌های شایسته پیگیری برای اجرا ارزیابی شدند که در نهایت، ۹ طرح به مرحله پایانی راه یافت و مورد تقدیر قرار گرفت.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=320751

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: