مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: وقتی دستگاهی با وجود پی گیری‌های مستمر به دلیل کمبود منابع اعتباری، لحاظ سیاست‌های سازمانی و همچنین اجرای اولویت‌های تعیین شده استانی، موفق به رفع نقطه حادثه‌ساز نبوده، نباید مشمول سهم تقصیر در حوادث جاده‌ای شود.

به گزارش پردیسان آنلاین، محمدحسن کلهری در جلسه ای با حضور فرمانده قرارگاه و روسای پاسگاه‌های پلیس‌راه قم با اشاره به نحوه تعیین سهم تقصیر در حوادث جاده‌ای، افزود: در صورتی که بروز حادثه‌ای در جاده به دلیل کوتاهی و اهمال دستگاه مربوطه در انجام وظیفه و رفع نقطه حادثه‌ساز بوده، تعلق سهم تقصیر به این دستگاه توجیه‌پذیر است.

وی تاکید کرد: در تبیین و کارشناسی تصادفات جاده‌ای باید کمبود منابع اعتباری، سیاست‌های اجرایی دستگاه متولی و اولویت‌های استانی لحاظ شود.

وی با بیان این‌که آموزش، اقدامات مهندسی و اعمال قانون سه اصل اساسی در تامین و ارتقاء سطح ایمنی جاده است، گفت: اعمال قانون درحیطه اختیارات پلیس، اقدامات مهندسی از وظایف وزارت راه و شهرسازی و آموزش وظیفه‌ای همگانی است که شمول آن دربرگیرنده دستگاه‌ها و نهادهای دیگری است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به رسانه‌های جمعی اشاره کرد.

کلهری به احداث، تجهیز و بهسازی قرارگاه‌ها و پاسگاه‌های پلیس‌راه توسط راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره و تاکید کرد: تسریع در امر احداث و تجهیز ابنیه فوق‌الذکر، همواره در اولویت اقدامات سازمان متبوع بوده و خواهد بود.

سرهنگ مختار پناهی رییس پلیس‌راه فرماندهی انتظامی قم نیز در این جلسه رفع نقاط حادثه‌ساز جاده‌ای را امر مهمی دانست و یادآور شد: می‌توان با تقسیم اقدامات به ۲ بخش کم‌هزینه و زودبازده و در قالب طرح‌های امانی و همچنین درازمدت و به‌صورت پیمانی نسبت به رفع نقاط حادثه‌ساز در سطح راه‌ها اقدام کرد.

در این جلسه روسای پاسگاه‌های پلیس‌راه و همچنین ادارات شهرستان اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان قم ضمن طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص نحوه مدیریت راه‌ها به‌منظور کاهش حداکثری حوادث و افزایش ضریب ایمنی به گفت‌وگو و تبادل نظر پرداختند.