به گزارش پردیسان نوین علیرضا افشار روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در مرکز مدیریت و کنترل حوادث خوزستان بیان کرد: در نتیجه آمار شناسایی و مبتلایان قطعی افزایش پیدا می‌کند و بر کنترل بیماری، جلوگیری از شیوع و ارایه خدمات تاثیر می‌گذارد و دستاورد آن کاهش موارد جدید و رفتن بیماری به سمت […]

به گزارش پردیسان نوین علیرضا افشار روز سه‌شنبه در نشست ستاد مدیریت مبارزه با کرونا در مرکز مدیریت و کنترل حوادث خوزستان بیان کرد: در نتیجه آمار شناسایی و مبتلایان قطعی افزایش پیدا می‌کند و بر کنترل بیماری، جلوگیری از شیوع و ارایه خدمات تاثیر می‌گذارد و دستاورد آن کاهش موارد جدید و رفتن بیماری به سمت سیر نزولی خواهد بود.

وی افزود: بیماریابی و غربالگری یکی از اقدامات خوب به ویژه در روزهای گذشته در خوزستان است که کمک می کند درروزهای آینده شاهد کاهش ابتلا و موارد بستری و عوارض آن باشیم.

افشار ادامه داد: شناسایی موارد آلوده و کنترل رفت و آمد بیماران از انتقال بیماری جلوگیری می‌کند و به دانشگاه علوم پزشکی و ستاد مبارزه با کرونا برای کنترل عوارض و جلوگیری از شیوع آن یاری می‌رساند.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان  گفت: ظرفیت برای بیماران بستری و نیازمند مراقبت ویژه در خوزستان و بخشی برای زمان بحرانی فراهم است و در چند روز گذشته به سرعت دستگاه‌های مورد نیاز از ظرفیتهای داخلی و وزارت بهداشت به سمت خوزستان ارسال شد و تا رفع نیاز ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: خوزستان در اردیبهشت در موارد ابتلا به ویروس کرونا روند صعودی پیدا کرد و در یکی دو هفته گذشته به وضعیت قرمز رسید که البته با توجه به رفتار ویروس و با باز شدن فضاهای مختلف و دغدغه معیشت، آموزش و تولید، این وضعیت  پیش‌بینی می‌شد.

افشار ادامه داد: اما روندی که وجود دارد خارج از کنترل و غیرعادی نیست و استان‌های مختلف به نوبت این تجربه را پشت سر گذاشته و خواهند گذاشت.

نماینده وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در حوزه مقابل با ویروس کرونا در خوزستان مراتب سپاس وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را خدمت همه سنگرداران کرونا که به گفته وی با حماسه آفرینی افزایش اعتماد عمومی را به دنبال داشتند ابلاغ کرد.

وی ادامه داد: شرایط در رابطه با ویروس کرونا نه تنها در خوزستان بلکه در همه استان ها شکننده است و با تغییر رفتارهای پرخطر می‌تواند به سمت بدتر شدن حرکت کند اما با تمهیدات انجام شده و تلاش  حوزه سلامت امیدواریم در روزهای آینده خبرهای خوشی از مهار و کنترل این بیماری در خوزستان داشته باشیم.

هم اکنون پنج آزمایشگاه تشخیص کرونا در خوزستان کار تست و نمونه‌گیری بیماران و مبتلایان به این ویروس را انجام می‌دهند که به زودی تعداد آزمایشگاه‌ها به ۶ مورد می‌رسد.

برای جلوگیری از ناپایدار شدن وضعیت انتشار ویروس کرونا در خوزستان، ادارات، بانک‌ها و اصناف غیر ضروری از دوشنبه تا پایان هفته گذشته در ۹ شهرستان خوزستان شامل باوی، هویزه، اهواز، حمیدیه، هندیجان، دزفول، شوشتر، کارون و مسجدسلیمان تعطیل شدند و ۱۶ شهرستان شامل اهواز، کارون، باوی، رامهرمز، مسجد سلیمان، هفتکل، حمیدیه، دشت آزادگان، ماهشهر، هندیجان، دزفول، شوش، شوشتر، گتوند، آبادان و خرمشهر نیز تا دوشنبه هفته جاری تعطیل بودند.

ویروس کرونا در ۲ هفته گذشته افراد زیادی را در خوزستان مبتلا کرده به گونه‌ای که مسوولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  اعلام کردند در چند روز گذشته یک چهارم مبتلایان به ویروس کرونا در کشور مربوط به خوزستان بوده است.

به گفته مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزایش بیماریابی و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی از عوامل افزایش ابتلا به کرونا در خوزستان بوده است.

ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تاکنون به بیش از ۲۰۰ کشور سرایت کرده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.