مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان گفت: مدیریت شهر نگاه ویژه و متمایزی به منطقه یک شهرداری اصفهان دارد و تلاش می‌کند با تصویب بسته‌های تشویقی و تخفیفی، همچنین ارائه راهکارهای خلاقانه، زمینه توسعه پایدار و خلق فرصت‌های سرمایه‌گذاری با مشارکت بخش خصوصی را فراهم سازد.

مسعود حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به ویژگی‌های خاص منطقه یک شهرداری اصفهان اظهار کرد: این منطقه، هسته مرکزی شهر اصفهان محسوب می‌شود که بخش عمده‌ای از آن را بافت فرسوده در برگرفته و در بعضی نقاط با درهم‌تنیدگی کالبدی در ساختار شهری روبه‌رو است.

وی افزود: قرار گرفتن این منطقه در هسته مرکزی شهر، حکایت از آن دارد که ذخیره ملکی در این پهنه بسیار محدود است و این مهم کار را برای تعریف بعضی پروژه‌های زیرساختی و جدید با چالش روبه‌رو می‌سازد.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان تصریح کرد: مدیریت شهر بسته‌های تشویقی و تخفیفی مناسبی پیش‌بینی و تصویب کرده و با لحاظ تدابیر راهبردی مدیریت منطقه و ارائه راهکارهای خلاقانه، بسترهای لازم برای توسعه این بخش مهم شهر را فراهم ساخته است تا مسیر دست‌یابی به درآمدهای پایدار و رونق اقتصادی با مشارکت فعالان اقتصادی را خلق کند.

حیدری ادامه داد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز به منظور رفع مشکلات و سرعت بخشیدن به فرایند اجرایی پروژه‌های مشارکتی، جلسات مستمری در دفاتر مدیران مناطق شهری برگزاری می‌کند تا تعامل و تفاهم لازم برای بهره‌برداری سریع پروژه‌ها ایجاد شود.

وی روند اجرایی پروژه‌های مشارکتی منطقه یک شهرداری اصفهان را تشریح کرد و گفت: تاکنون ۹ پروژه در این منطقه از طریق مشارکت با بخش خصوصی در حوزه مشارکت مدنی به اجرا درآمده که از این تعداد ۳ پروژه در حال اجرا و ۶ پروژه به بهره برداری رسیده است.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی به‌منظور مانع‌زدایی از پروژه‌های مشارکتی منطقه یک شهرداری اصفهان تصریح کرد: پروژه‌های مشارکتی مجموعه تجاری کوالالامپور، آیریک هتل (جهانما) و مجموعه مسکونی خیام، پروژه‌های شاخص این منطقه هستند و با همکاری مستمر مدیر منطقه، موانع پیرامون آن‌ها در حال رفع و رجوع است و اهتمام لازم به منظور تکمیل و بهره‌برداری از این پروژه‌ها وجود دارد.

حیدری پروژه آیریک هتل (جهانما) را یکی از مهم‌ترین پروژه‌های مشارکتی در قلب شهر اصفهان دانست و افزود: پروژه آیریک هتل (جهانما) ارزشمندترین و متفاوت‌ترین پروژه‌ای است که در حوزه گردشگری شهر اصفهان تعریف شده و با سرمایه‌گذاری شرکت توانمند و متخصص پتروآیریک، در حال احداث است.

وی تاکید کرد: آیریک هتل (جهانما) در حال حاضر پیشرفت فیزیکی بیش از ۵۰ درصدی دارد و با استفاده از بهترین تجهیزات و پیشرفته‌ترین امکانات به‌روز دنیا در حال تکمیل است و امیدواریم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از این پروژه فاخر شهری باشیم.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان بر ضرورت کوتاه‌کردن فرایندهای اداری در مسیر پروژه‌های مشارکتی تاکید کرد و گفت: بعضی مشکلات همچون ناهماهنگی‌های اداری و نبود همکاری ارگان‌ها و نهادهای مرتبط در مسیر این پروژه‌ها موجب کندی فرایند اجرایی شده که لازم است با همدلی و همیاری مبادی ذی‌صلاح بخش عمومی زمینه مساعد برای رفع آن را فراهم ساخت.