حجت‌الاسلام رضا شریفی روز سه‌شنبه در حاشیه نشستی در گفت و گو با پردیسان نوین با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری ‌اسلامی افزود: گسترش افکار امام امت در عرصه‌های فرهنگی، هنری ، سیاسی و اجتماعی، ضامن تداوم انقلاب با وجود تمامی دسیسه‌های استکبارجهانی است . وی ادامه داد: روحانیان و نخبگان فرهنگی به خصوص […]

حجت‌الاسلام رضا شریفی روز سه‌شنبه در حاشیه نشستی در گفت و گو با پردیسان نوین با گرامی داشت یاد و خاطره بنیانگذار جمهوری ‌اسلامی افزود: گسترش افکار امام امت در عرصه‌های فرهنگی، هنری ، سیاسی و اجتماعی، ضامن تداوم انقلاب با وجود تمامی دسیسه‌های استکبارجهانی است .

وی ادامه داد: روحانیان و نخبگان فرهنگی به خصوص دانشگاهیان باید از فرصت سالگرد ارتحال امام‌خمینی (ره) برای تبیین اهداف و سیره آن عزیز سفر کرده در راستای تحقق اهداف عالیه نظام و شکست توطئه‌های دشمنان استفاده کنند.

این مسوول فرهنگ دینی استان اظهار کرد: گسترش روحیه و مدیریت جهادی و انقلابی و تلاش در خدمت به مردم در کنار ایمان ، اخلاص و ساده‌زیستی باید همواره مدنظر مسوولان در ادامه مسیر نظام و انجام ماموریت‌های محوله باشد.

به گفته شریفی، ائمه جمعه و جماعات و ستادهای نماز جمعه در کنار سایر تشکل‌های مردمی و مسوولان باید وظایف دینی و ملی خود را در مسیر اهداف و وصایای امام‌راحل (ره) به خوبی انجام دهند.

رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه یزد به اهمیت بهره‌گیری از فضای مجازی و فعالیت‌های فرهنگی و هنری در شرایط کرونایی برای تببین آرمان‌های امام راحل (ره) اشاره کرد و همکاری نهادهای آموزشی و تبلیغی را خواستار شد.

شریفی همچنین گفت: در برخی شهرستان های استان که شرایط بهداشتی از لحاظ بیماری کرونا سفید اعلام شده، ستادهای نمازجمعه بر اساس شرایط و رعایت نکات بهداشتی برنامه‌های مناسبی برای تبیین اندیشه‌های امام‌خمینی (ره) برگزار می‌کنند.

۱۴ خرداد روز تلخ وداع ملت آزاده ایران با مقتدای خویش امام خمینی(ره) در سال ۱۳۶۸ است و همچنین ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ نقطه عطفی در تاریخ مبارزه ملت آزادیخواه ایران علیه استبداد و استعمار است که با نام، اندیشه و راه امام خمینی (ره) پیوندی ناگسستنی دارد. 

همچنین رییس مرکز اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۵۴ هزار و ۴۴۵ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و با فوت ۸۱ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد آنها  به هفت هزار و ۸۷۸ تن  رسید.

کیانوش جهانپور دیروز( دوشنبه) افزود: در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر ۱۲ خرداد  بر اساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه های علوم پزشکی ۲ هزار و ۹۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید-۱۹ در کشور شناسایی شدند که از بین مبتلایان جدید، ۶۵۲ مورد بستری و  بقیه از موارد سرپایی و افراد در تماس نزدیک با مبتلایان بودند .

وی ادامه داد:  بر اساس این گزارش ها تاکنون ۱۲۱ هزار و چهار نفر از بیماران در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند و ۲ هزار و ۵۷۸ نفر تحت مراقبت در بخش های آی. سی. یو قرار دارند..

وی گفت: تاکنون ۹۵۵ هزار و ۸۶۵ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹ در کشور انجام شده است.