رضا اکبری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه قزوین-کرج و قزوین-بوئین زهرا-ساوه افزود: این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با جدیت تداوم خواهد داشت. وی اظهار داشت: تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاری های کلان کشور از جمله مزایا و […]

رضا اکبری روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از آزادراه قزوین-کرج و قزوین-بوئین زهرا-ساوه افزود: این طرح از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده و با جدیت تداوم خواهد داشت.

وی اظهار داشت: تامین ایمنی عبور و مرور، کاهش استهلاک وسایل نقلیه، کاهش مصرف سوخت و حراست از سرمایه گذاری های کلان کشور از جمله مزایا و دستاوردهای اجرای این طرح ملی است که از اردیبهشت ماه آغاز شده است. 
این مسوول بر توجه ویژه به موضوع لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های استان قزوین به ویژه در محور قزوین _بویین زهرا_ساوه تاکید کرد و ادامه داد: این طرح باید با دقت و سرعت انجام شود و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز در این زمینه حمایت‌های لازم را از استان قزوین خواهد داشت. 

اکبری در ادامه سفر به قزوین  همچنین از اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان قزوین و انبار تجهیزات نیز بازدید و بر ساماندهی تابلوها و علائم ایمنی موجود در ادارات تاکید کرد. 
بررسی و اتخاذ تصمیم برای حفاظ میانی آزادراه قزوین-زنجان در محدوده دولت آباد به سمت کهک نیز از دیگر مواردی بود که  مورد تاکید معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قرار گرفت.

استان قزوین دارای ۶ هزار و ۶۷۷ کیلومتر راه شامل ۲۱۷ کیلومتر آزادراه، ۳۱۳ کیلومتر بزرگراه، ۲۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۵۶۴ کیلومتر راه فرعی، ۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۹۹۳ کیلومتر راه شوسه، یک هزار و ۹۷۳ کیلومتر راه خاکی و ۱۰ گردنه به طول ۱۶۱ کیلومتر بوده و یکی از پرترافیک‌ترین نقاط جاده‌ای کشور است.