کارشناسان فوتبال کشورمان بر این باورند که دو تیم پایتخت در نقل‌وانتقالات روند مطلوبی داشته‌اند و تیم سپاهان برخلاف تراکتور مسیر موفقی را برای خود ترسیم کرده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، فوتبال ایران در حال حاضر روزهای نقل‌وانتقالاتی خود را پشت سر می‌گذارد و تا این لحظه جابه‌جایی بازیکنان مطرح و نام‌آشنا توجه اهالی فوتبال را به خود جلب کرده است. مطابق با آنچه انتظار می‌رود اخبار نقل‌وانتقالاتی چهار تیم سپاهان، پرسپولیس، تراکتور و استقلال بیش از هر چیز دیگری مورد توجه فوتبال دوستان است و در این فصل خریدهای عجیب‌غریب تراکتور یا جوان‌گرایی دور از تصور طلایی‌پوشان جذابیت‌های نقل‌وانتقالات را افزایش داده است.

آبی‌های پایتخت برای لیگ بیست‌وچهارم بازیکنانی همچون رامین رضائیان، علیرضا کوشکی و سامان فلاح را به خدمت گرفتند که با توجه به ضعف‌های این تیم در فصل گذشته خریدهای معقولی به‌شمار می‌رود.

پرسپولیس نیز پس از جدایی بیرانوند، اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی دست روی دست نگذاشت و مهره‌هایی همچون علی علیپور، ایوب العملود، فرشاد احمدزاده و مهدی عبدی را به خدمت گرفت تا از گردونه رقابت‌های نقل‌وانتقالاتی جا نماند.

سپاهان نیز بر خلاف سال‌های گذشته با شیوه‌ای متفاوت وارد عرصه نقل‌وانتقالات شد و با خرید بازیکنانی همچون محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی، امین حزباوی، جواد آقایی‌پور و صالح حردانی به جوان‌گرایی روی آورد.

در این بین، خریدهای تراکتور علاوه‌بر سروصداهای بسیار علامت سوال‌های فراوانی را برای اهالی فوتبال ایجاد کرد، چراکه مدیران این تیم بازیکنانی همچون بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، مهند علی و مهدی ترابی که ستاره‌های نام‌آشنای فوتبال هستند را به خدمت گرفتند. هرچند بیشتر کارشناسان فوتبال اعتقاد دارند این رویه پرشورهای تبریز به غیر از خرج هزینه هنگفت نتیجه دیگری را در بر نخواهد داشت و این تیم نمی‌تواند با حضور چنین مهره‌هایی نیز در فصل آینده موفق ظاهر شود.

عملکرد پرسپولیس قابل قبول است

محمود کلهر، کارشناس فوتبال کشورمان درباره نقل‌وانتقالات پرسپولیس به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: پرسپولیس در نقل‌وانتقالات عملکرد قابل قبولی داشته و نکته حائز اهمیت این است که علاوه‌بر بازگشت علی علیپور چند بازیکن این تیم به شرایط ایده‌آل خود دست پیدا کرده‌اند و از نظر من تا این لحظه مشکلی برای قرمزپوشان وجود ندارد.

وی می‌افزاید: تنها موردی که باید به آن توجه کرد این است که پرسپولیس در حال حاضر به یک دروازه‌بان هم‌سطح بیرانوند نیاز دارد و اگر این مورد نیز برطرف شود قرمزپوشان فصل آینده مدعی قهرمانی خواهند بود.

تراکتور بازنده نقل و انتقالات/ طی مسیر موفق توسط سپاهان

رقابت سرخابی‌ها شانه‌به‌شانه است

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد استقلال در نقل‌وانتقالات تصریح کرد: جواد نکونام نفرات بسیار خوبی را به خدمت گرفته است و از نظر من سرخابی‌ها در فصل آینده رقابت شانه‌به‌شانه‌ای با یکدیگر خواهند داشت، چراکه در فصل نقل‌وانتقالات عملکرد قابل قبولی ارائه داده‌اند.

وی ادامه می‌دهد: در بعضی مسابقات نمایش دفاعی طبیعی است و بدون تردید هم استقلال و هم پرسپولیس در بعضی جدال‌های خود مجبور به تغییر تاکتیک هستند و هر سرمربی باید بتواند از مهره‌های دفاعی و هجومی خود بر اساس شرایط استفاده کند.

تراکتور موفق نمی‌شود

کلهر در تشریح عملکرد تراکتور در جذب بازیکن یادآور شد: در سال‌های گذشته هر تیمی که مهره‌های بسیاری را به خدمت گرفته موفق نشده است و این موضوع ثابت می‌کند، داشتن مهره بیش از حد تأثیرگذاری چندانی ندارد؛ در فصل گذشته نیز چنین تجربه‌هایی وجود داشت.

وی اضافه می‌کند: از نظر من عملکرد بازیکنان جوان در سال گذشته موجب شد آن‌ها برای فصل آینده جذب تیم‌های بزرگ شوند و در بسیاری مواقع حواشی بازیکنان بزرگ موجب می‌شود تیم نتیجه نگیرد.

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازیکنان خریداری شده توسط سپاهان بیان کرد: از نظر من سپاهان بهترین کاری که یک تیم می‌توانست در فصل نقل‌وانتقالات انجام دهد را به خوبی انجام داد و این تیم در جمع مدعیان لیگ بیست‌وچهارم خواهد بود، چراکه طلایی‌‎پوشان آکادمی پیشرفته‌ای دارند و می‌توانند مهره‌های جوان را به تیم بزرگسالان اضافه کنند.

تراکتور بازنده نقل و انتقالات/ طی مسیر موفق توسط سپاهان

سپاهان نمره قبولی گرفت

احمد جمشیدیان، کارشناس فوتبال کشورمان درباره نقل‌وانتقالات سپاهان به خبرنگار پردیسان آنلاین می‌گوید: سپاهان رویه جدیدی را برای خرید بازیکن در پیش گرفته است که می‌تواند برای سایر تیم‌ها الگو باشد.

وی می‌افزاید: نمی‌توان گفت تمام خریدهای این تیم، اما بیشتر فعالیت‌های طلایی‌‎پوشان در نقل‌وانتقالات موفق بوده است؛ در هر حال زرد پوشان هم برای برطرف کردن نقاط ضعف خود تلاش کرده‌اند و هم در خریدهای خود فاکتور تجربه را مدنظر قرار داده‌اند.

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: با وجود اینکه باشگاه سپاهان در حفظ بازیکنان ناموفق بود، اما مدیران باشگاه سعی کردند در بازار نقل‌وانتقالات، بازیکنان جوان و مؤثر را با قراردادهای مناسب به خدمت بگیرند. هرچند از نظر من حفظ شاکله اصلی تیم اهمیت بیشتری داشت، اما در مجموع این تیم در نقل‌وانتقالات عملکرد مطلوبی ارائه داد.

استقلال بهتر از پرسپولیس

جمشیدیان پیرامون وضعیت پرسپولیس خاطرنشان کرد: پرسپولیس ابتدا حفظ شاکله اصلی را در دستور کار خود قرار داد و با وجود اینکه چند بازیکن کلیدی این تیم از جمع قرمزپوشان جدا شدند، اما مدیران باشگاه در سریع‌ترین زمان ممکن بازیکنان جایگزین را جذب کردند؛ در هر صورت پرسپولیس به‌تازگی سرمربی خود را عوض کرده و وجود بعضی تغییرات در این تیم طبیعی است.

وی اضافه کرد: از نظر من استقلال در حفظ و خرید بازیکن نسبت به پرسپولیس و سپاهان عملکرد بهتری ارائه داده است و در نهایت پس از برگزاری مسابقات مشخص می‌شود این تغییرات مؤثر بوده است یا خیر.

تراکتور بازنده نقل و انتقالات/ طی مسیر موفق توسط سپاهان

آبی‌ها تیم برتر نقل‌وانتقالات

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به خریدهای استقلال یادآور شد: در فوتبال ایران تیمی قهرمان می‌شود که کمتر گل دریافت کند و نمونه بارز آن سپاهان است که به‌رغم در اختیار داشتن عنوان بهترین خط حمله موفق به کسب قهرمانی نشد؛ در لیگ برتر ایران همواره بهترین خط دفاع جام را به خانه برده است.

وی عنوان کرد: در فصل گذشته یکی از دلایل قهرمان نشدن استقلال کمبود ابزار جواد نکونام بود و در فصل نقل‌وانتقالات استقلال بر اساس خواسته‌های خود یارگیری کرده است.

جمشیدیان عنوان کرد: بنابراین آبی‌پوشان در بازار نقل‌وانتقالات بر اساس نیازهای فصل گذشته خود دست به خرید بازیکن زده‌اند و از نظر من تا این لحظه استقلال عملکرد بهتری داشته است.

تراکتور تیم بازنده نقل‌وانتقالات است

کارشناس فوتبال کشورمان در تشریح عملکرد تراکتور تصریح کرد: از نظر من تراکتور بازنده نقل‌وانتقالات است و مسیری که این تیم در پیش گرفته حتی اگر ختم به قهرمانی شود، باز هم اشتباه است.

وی ادامه داد: بهترین نوع یارگیری متعلق به سپاهان است و نفرات بسیار خوبی به این تیم اضافه شده‌اند، اما تراکتور بازیکنان بالای سی سال را با قراردادی یک‌ساله و هزینه سنگین به خدمت گرفته است که نتیجه‌بخش نخواهد بود و تاکید می‌کنم تی‌تی‌ها بازنده نقل‌وانتقالات هستند.

تراکتور بازنده نقل و انتقالات/ طی مسیر موفق توسط سپاهان

به گزارش پردیسان آنلاین، همان‌طور که کارشناسان فوتبال کشورمان اشاره کردند در میان تیم‌های مدعی عملکرد استقلال و پرسپولیس در عرصه نقل‌وانتقالات مطلوب بوده و سپاهان نیز با جوان‌گرایی آینده‌ای روشن را برای خود ترسیم کرده است، هر چند در این بین ریخت‌وپاش‌های تراکتور نمی‌تواند موفقیت تبریزی‌ها را تضمین کند.