به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، علی الهیار ترکمن معاون برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش و پرورش در نشست صبح امروز خود در جمع خبرنگاران که در سالن شهید رجایی آموزش و پرورش صورت گرفت، گفت: در مدیریت مشاغل نارضایتی شغلی اپیدمی هست و کانون های صنفی در مشاغل که شکل می گیرد نشانه همان است. احساس تبعیض نهادینه شده هم برای فرهنگیان وجود دارد. من هدف غایی را تدوین قانون خاص برای شرایط معلمی می دانم تا این مساله را حل کند و زمینه ساز جبران خدمت مناسبی برای معلمان باشد مناسب تر است. نمونه تجربه شده اش هم قانون خاص در جامعه دانشگاهیان است.
وی ادامه داد: متاسفانه خنثی کردن ضریب همدلی در آموزش و پرورش بالاست. همه تلاش کنند این هدف غایی شکل بگیرد. مسائل آموزش و پرورش با آشتی جناحی در آموزش و پرورش قابل حل است و ظرف سه سال می شود آن را حل کرد.
الهیار ترکمن در پاسخ به پرسشی در خصوص کمبود معلم در آموزش و پرورش و اینکه در چه رشته هایی و چه مقاطعی با کمبود معلم رو به رو هستیم، بیان کرد: قطعاً کمبود معلم را به تفکیک هر مقطع و هر رشته داریم اما اطلاعات ریز و دقیق باید در اختیار دستگاه های تصمیم گیر قرار بگیرد و برای مجوزهای سال ۱۴۰۰ با همین اطلاعات داریم پیش می رویم،
وی ادامه داد: ما کارگروهی داشتیم در خصوص اینکه برنامه جامع نیروی انسانی را پیش ببریم. روش های تامین نیرو در آموزش و پرورش بنا به نسبت دانش آموزان با کل کارکنان آموزش و پرورش یک مصوبهای دارد که آن را پیش ببریم. وقتی به این نسبت دست پیدا کنیم می توانیم به تفکیک مشاغل تخصصی برسیم.
وی گفت: شورای عالی آموزش و پرورش برای جذب مشاور و نیروی بهداشت یک دستورالعمل دارد که ما هم بر این اساس پیش می رویم.
معاون برنامه ریزی و پشتیبانی آموزش و پرورش در خصوص معیشت فرهنگیان گفت: در کنار کارهای کیفی باید به بهبود معیشت فرهنگیان پرداخت و یکی از مصادیق تکریم معلم همین بهبود وضعیت معیشتی است. با توجه به سیاست های دولت در رتبه بندی در سال ۹۴ و ۹۸ ضرایبی به حقوق تعلق گرفت که اعمال شد. امتیازات فصل دهم را نیز اعمال کردیم و خرداد ۹۹ هم کار ویژه ای کردیم و ما حداکثر ظرفیت را از دل این قانون بیرون آوردیم که البته تورم آن را خنثی کرد.
وی تاکید کرد: خیلی ها معتقدند کاری که ما کردیم رتبه بندی نبود. اگر نمی توانستیم تا اینجا از ظرفیت قانون استفاده کنیم اما توجه کنیم اگر این کار را نمی کردیم سرنوشت لایحهای که تحت عنوان رتبه بندی الان به مجلس رفت اینگونه که امروز بود نمی شد. رتبه بندی در مجلس هم اعلام وصول شده و امیدواریم با رایزنی بتوانیم لایحه جامعی را داشته باشیم که هم جنبه های کمی و کیفی را در جامعه معلمی افزایش دهد.
وی درباره آخرین وضعیت مسکن فرهنگیان گفت: در برخی استان ها زمین هایی که معرفی کردیم کمتر استقبال شده است. از ۴۳ هزار واحدی که کلید خورده عمده اش در ۱۴۰۰ تحویل خواهد شد. ۱۷۰ هزار فرهنگی شاغل و بازنشسته فاقد مسکن هستند.
الهیار ترکمن بیان کرد: خیلی ها خرید خدمات را مساوی خصوصی سازی می دانند. ماده ۴۱ قانون الحاق دو مبنای ما برای به کارگیری خرید خدمات هست. ۱۶ هزار نفر خرید خدمات داریم که از ۹۶ به بعد افزایش نداشته است. حتی از سال ۹۶ ۳۵۰ هزار دانش آموزی که تحت آموزش این معلمان هستند هم تغییری نکرده است. شما بروید در سیستان و بلوچستان و خوزستان و اصفهان نتیجه موثر حضور این معلم ها را ببینید. به هیچ وجه خرید خدمات معادل خصوصی سازی نیست.
تکمیل می شود….