مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم از اجرای طرح شهربانو با محوریت شهر قم در کشور خبر داد و گفت: در این طرح شهرداری قم برای همه بخشهای زیرمجموعه خود ۲۱۲ ماموریت تعریف شده که برای اجرا به کل کشور ابلاغ شده است.

تدوین طرح شهربانو در شهرداری قم و ابلاغ آن به کل کشور

تدوین طرح شهربانو در شهرداری قم و ابلاغ آن به کل کشور

مدیرکل اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم از اجرای طرح شهربانو با محوریت شهر قم در کشور خبر داد و گفت: در این طرح شهرداری قم برای همه بخشهای زیرمجموعه خود ۲۱۲ ماموریت تعریف شده که برای اجرا به کل کشور ابلاغ شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، مهدی کلانترزاده در جلسه کمیته تبلیغات و فضاسازی قرارگاه فرهنگی اجتماعی ۱۹ دی استان قم با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی در جامعه اظهار داشت: شهرداری وظایف خود را در حوزه فرهنگ به خصوص زیست عفیفانه و حجاب و عفاف برعهده گرفته است.
وی حرکت تمام دستگاههای زیرمجموعه شهرداری را در جهت زیست عفیفانه مورد توجه قرار داد و افزود: باید برای تغییر فرهنگ جامعه و رسیدن به اهداف مورد نظر نگاه خود را در تبلیغات و ارائه مطالب آموزشی تبلیغی تغییر داده و با طرح و برنامه‌های جدیدی وارد میدان شویم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم در ادامه به ارائه گزارشی از اقدامات شهرداری در حوزه عفاف و حجاب پرداخت و بیان کرد: طرح شهربانو در حوزه ترویج حجاب و عفاف برنامه ریزیی شده و ۲۱۲ ماموریت مشخص برای بخش‌های مختلف شهرداری تعریف کرده است .
وی تدوین ۲۱۲ ماموریت را بر پایه ۱۰ وظیفه قانونی شهرداری‌ها دانست و یادآور شد: شهرداری قم این ۱۰ بند قانونی را به روز رسانی کرده و در قالب ۲۱۲ ماموریت برای تمام سازمان‌ها و بخش ها ارسال کرده است و برای هر یک از سازمان‌ها، معاونت‌ها و مناطق هشتگانه و بخش های ستادی دستورالعملی دارد.
کلانترزاده خاطرنشان کرد: از خرداد ۱۴۰۱ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ دو بار این طرح گزارش گیری شده و تلاش کرده ایم اشکالات آن را برطرف کنیم و در نمایشگاهی که دو هفته پیش برگزار شد، وزیر کشور در سخنرانی خود از دو طرح تدوین مستمر عملکرد شهرداری قم و طرح شهربانو تقدیر کرده و دستور داد به کلیه شهرها ابلاغ شود.
وی وظایف ۱۰گانه شهرداری‌ها را در قانون بررسی کرد و گفت: در طرح شهربانو تلاش شد ماموریت‌ها عملیاتی بوده و با حضور روابط عمومی هر بخش برنامه‌ها و ماموریت‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و دو بار گزارش گیری شد و ماموریت‌ها بر اساس محورهای اصلی کار فرهنگی، سیاست گذاری، تبلیغی، نظارتی،‌ مشارکتی و ترویجی تعریف شده است.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم ادامه داد: این طرح بر اساس محورهای اصلی، زیرشاخه ‌ایی نیز دارد که فضاسازی شهری، تولیدات رسانه‌ای، آموزشی، هنری و تولید محتوا با نگاه درون سازی و برون سازی بخشی از این زیرشاخه‌ها است.
وی از برگزاری دوره های آموزشی برای پرسنل زیرمجموعه شهرداری خبر داد و تصریح کرد: شنبه‌های هر هفته دوره آموزشی به شیوه دوره  ضمن خدمت برگزار می‌شود و پرسنل شهرداری با وظایف خود که در طرح شهربانو آمده آشنا شدند تا بدانند کسی که کشف حجاب کرده نباید خدمات دریافت کند.
کلانترزاده الگو سازی درون سازی را نیز مطرح کرد و افزود: بر اساس الگوسازی تشویقی از همکاران زن و حتی دانشجویان خانم مجموعه علمی کاربردی تقدیرشد و برای همکاران خانم و آقا لباس فرم طراحی شد و در محور ترویجی نیز در بوستانهای و مراکز ویژه بانوان نیز برنامه هایی با نگاه درونی تر و مردمی تر برگزار کردیم.
وی یادآور شد: مراکز ورزشی که تحت مدیریت شهرداری است باید با رویکرد فرهنگی ورزشی برنامه ریزی شود و در مراکز بازی و شهربازی هم در انتخاب موسیقی دقت زیادی شده تا ضمن سخت گیری نکردن، انتخابهایی درست اتفاق بیفتد.
کلانترزاده تاکید کرد: باید قانون برای همه کامل اجرا شود، در حوزه فضاسازی متاسفانه شهرداری تنها بوده و سایر ارگانها به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل نکرده اند و باید به صورت کامل به میدان بیایند، در تولیدات هنری نیز باید به یک وحدت رویه برسیم.
وی ادامه داد: در حوزه تولیدات هنری نیز شهرداری حمایتهای لازم را داشته و ما در حوزه عفاف و حجاب از طرح‌های هنری در حد توان خود حمایت کردیم و شاهد رضایت شهروندان در مناطق مختلف هستیم و به خیلی مسائل ورود کرده و برای ایجاد امنیت بانوان در بوستانهای بانوان کارهای زیادی انجام شده و مورد تقدیر کشوری نیز قرار گرفته ایم.
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری قم به صورت روزانه سبد تولید محتوا مشخصی دارد و با توجه به ارتباط خوبی که با رسانه‌ها داریم بازخورد خوبی دارد و کلیپ مثل ماه در دهه کرامت تهیه شد و مورد استقبال قرار گرفت.
وی تاکید کرد: ما امکانات خوبی در اختیار داریم که میتوانیم با برنامه ریزی‌های درست از آن به بهترین نحو بهره ببریم، امروز اجرای پویش‌های ۳۶۰ درجه تنها راهی است که می‌توانیم به اثر بخشی خوبی دست پیدا کنیم و تمام  ارگانها در یک مسیر تبلیغی حرکت کنند و باید داشته های ذهنی خود را تغییر داده و ابزارهای تبلیغی خود را به درستی بشناسیم.
کلانترزاده مطرح کرد: ابزارهای تبلیغی خود را جامع ببینیم و از یک کلاس درس تا یک فروشگاه مواد غذایی میتواند ابزار موثری باشد و در انتخاب عاملان نیز باید یک وحدت رویه داشته باشیم و تولیدات هنری در همه قالبها تولید شود.
انتهای پیام/ن۱۰۳


منبع مطلب: پردیسان آنلاین

https://qom.ir/gVNK