تدوین دستورالعمل تعارض منافع در شهرداری قم

مدیرکل حراست شهرداری قم گفت: به منظور سالم‌سازی هر چه بیشتر فرایندهای اداری شهرداری قم، دستورالعمل تعارض منافع به مرحله نهایی رسیده و در انتظار ابلاغ است.

مدیرکل حراست شهرداری قم گفت: به منظور سالم‌سازی هر چه بیشتر فرایندهای اداری شهرداری قم، دستورالعمل تعارض منافع به مرحله نهایی رسیده و در انتظار ابلاغ است.

محمدمهدی بقایی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به تدوین نقشه راه چهار ساله حراست، اظهار کرد: با بهره‌گیری از تجربیات داخلی و متخصصان شهرداری، برنامه‌ریزی سالیانه‌ای، مشابه دیگر معاونت‌ها و سازمان‌های شهرداری انجام شده و اهداف، نقاط قوت و ضعف شناسایی و بر همین اساس، برای بهبود و توسعه فعالیت‌ها برنامه‌ریزی شده است.

وی اهداف اداره کل حراست را در 12 بند مشخص کرده و افزود: یکی از اهداف اصلی، شناسایی گلوگاه‌های فساد و نارضایتی شهروندان بوده است.

مدیر کل حراست شهرداری قم خاطرنشان کرد: با تحلیل مراجعات مردمی و داده‌های سیستم 137، اقداماتی برای رفع این مسائل انجام شده است.

وی گفت: همچنین در حوزه فناوری اطلاعات، دستورالعمل‌های حفاظت اطلاعات تدوین و تا پایان سال ابلاغ خواهد شد.

بقایی با بیان اینکه تعداد نیروهای حراست نسبت به گذشته کاهش چشمگیری داشته ابراز کرد: بازنشستگی و انتقال نیروها به بخش‌های مدیریتی از دلایل اصلی کاهش نیروهای حراست است اما با این حال، برنامه های لازم برای توسعه توانمندی‌های نیروهای موجود و استفاده از ظرفیت متخصصان انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات آموزشی و ارشادی برای پرسنل شهرداری قم گفت: در 9 ماه گذشته، صلاحیت حدود 900 نفر برای امور مختلف بررسی و تأیید شده است.

مدیرکل حراست شهرداری قم افزود: همچنین برای آگاهی‌بخشی در زمینه‌های حقوقی و اعتقادی، جلساتی با حضور کارشناسان و مسئولان برگزار شده، تدوین و اجرای دستورالعمل‌های مرتبط با تعارض منافع نیز از اقدامات مهم این دوره بوده است.

وی با تاکید بر اینکه دستورالعمل تعارض منافع به مرحله نهایی رسیده و در انتظار ابلاغ است،اظهار داشت: عدم آگاهی کارکنان از قوانین، باعث بروز مشکلاتی می‌شود که گاهی به مراجع قضایی ارجاع داده می‌شود، این دستورالعمل با هدف پیشگیری از چنین مسائلی طراحی شده است.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=318528

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: