مدیرکل بازرسی شهرداری قم گفت: با تلاش گسترده همکاران حوزههای خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، به ویژه سازمان اتوبوسرانی، تدابیر شهرداری موجب تسهیل تردد، نظم و افزایش رفاه حال زائران در ایام رحلت حضرت فاطمه معصومه(س) شد.
جواد سلیمی، مدیرکل بازرسی و رسیدگی به شکایات شهرداری قم در گفتوگو با پردیسان آنلاین اظهار کرد: خدمترسانی گسترده همکاران حوزه خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک، به ویژه دوستان سازمان اتوبوسرانی، باعث شد تا با وجود حجم بالای جمعیت، تردد شهروندان و زائران تسهیل شود و انباشتگی قابل توجهی رخ ندهد.
وی ادامه داد: توسعه مواکب مردمی از هفت کشور مختلف و مدیریت دقیق فضای فیزیکی پیرامون حرم مطهر، نشاندهنده انضباط جغرافیایی و مدیریت تدبیرآمیز همکاران در ستاد خدمترسانی است که باعث شد خدمات با کیفیت و نظم و نظافت مناسبی ارائه شود.
سلیمی تأکید کرد: با توجه به محدودیتهای فیزیکی و جغرافیایی، تجربه امسال نشان میدهد که برای سالهای آینده لازم است زیرساختها تقویت و برنامهریزی دقیقتری انجام شود تا پاسخگویی به استقبال پرشور زائران تسهیل شود.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر فصل تدابیر و اقدامات خدمات شهری و فرهنگی باید متناسب با شرایط فصلی باشد و ظرفیتها به گونهای برنامهریزی شوند که نگهداشت زائران از لحاظ بهداشت روانی، اجتماعی و فیزیکی فراهم گردد.
مدیرکل بازرسی شهرداری قم در پایان افزود: این تجربه موفق، نشاندهنده اهمیت مدیریت جامع و هماهنگ در ایام مذهبی است و برنامهریزیهای آتی باید با هدف ارتقای خدمات و رعایت سلامت و رفاه زائران انجام شود.