مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض نوسازی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض نوسازی در شش ماه نخست سال ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پردیسان آنلاین، محمد وحیدنیا در گفت و گویی اظهار کرد: در بحث عوارض نوسازی تلاش‌های زیادی برای پیگیری و توسعه این موضوع از طریق فرهنگ سازی انجام شده است چرا که تحقق درآمدهای پایدار شهرداری قم در این حوزه بروز و ظهور دارد.

وی با اشاره به اینکه اداره کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم از بخش‌های دیگر این ارگان نیز دعوت به همکاری کرده است، افزود: مسئله درآمدهای پایدار شهری که بهترین راه تأمین هزینه‌های اداره یک شهر است، موضوعی مهم و چند جانبه است.

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری قم ادامه داد: در سال‌های اخیر از طریق برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و تولیدات رسانه‌ای تلاش کردیم تا اهمیت پرداخت آبونمان شهروندی برای اداره بهتر شهر را در میان شهروندان ترویج کنیم.

وحیدنیا با اشاره به اینکه پرداخت عوارض نوسازی در شش ماه ابتدای سال شامل ۳۰ درصد تخفیف عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند می‌شود، اضافه کرد: از ابتدای سال جاری نیز با توجه به تکالیفی که قانونگذار در ماده ۱۴ قانون نوسازی داشته است جرایمی نیز در نظر گرفته شده است که اگر افراد بدهی از قبل داشته باشند مشمول جریمه می‌شوند.

وی گفت: از شهروندان تقاضا می‌شود که هزینه عوارض نوسازی و بهای خدمات پسماند خود را زودتر پرداخت کنند تا مشمول جرایم آمده در قانون نشوند.