به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نظام بانکی در راستای اجرای الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه بانک مرکزی، به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است و از این رو خدمات بانکی باید صرفا به […]
به گزارش پردیسان آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، نظام بانکی در راستای اجرای الزامات قانونی ناظر بر لزوم شناسایی دقیق مشتریان و بنا بر مفاد بخشنامه بانک مرکزی، به پاکسازی و اصلاح اطلاعات حساب های مشتریان حقیقی و حقوقی ملزم شده است و از این رو خدمات بانکی باید صرفا به مشتریانی ارائه شوند که هویت و اطلاعات سجلی، مکانی و کسب و کاری آنها مشخص و برای هر یک از آنها شناسه شهاب از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اخذ شده باشد.
شناسه هویت الکترونیک بانکی (کد شهاب) شناسهای ۱۶ رقمی است که برای هر مشتری بانکی به صورت اختصاصی صادر و در تمام بانکها بهصورت یکسان تعریف میشود، اما در صورتی که یک مشتری کد شهاب خود را دریافت نکرده باشد، در استفاده از خدمات بانکی با مشکل مواجه خواهد شد.
استعلام کد شهاب حساب های بانک ملی ایران در https://bmi.ir/fa/shahab و بازوی ble.ir/shahab_bot در پیامرسان بله امکانپذیر است.
Wednesday, 27 November , 2024