مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: سیستم ارتباطی آتش‌نشانی قم از سیستم آنالوگ به دیجیتال ارتقا پیدا کرده و قابلیت‌های زیادی به آن اضافه‌شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم گفت: سیستم ارتباطی آتش‌نشانی قم از سیستم آنالوگ به دیجیتال ارتقا پیدا کرده و قابلیت‌های زیادی به آن اضافه‌شده است.

به گزارش پردیسان آنلاین، علی زندیه امروز در آیین افتتاح پروژه‌های هوشمندسازی فرآیندهای آتش‌نشانی قم همزمان با دهه امامت و ولایت و برگزاری چهارمین گام افتتاح، بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۹۸ پروژه شهری در سال ۱۴۰۳ در طرح بزرگ “قم در مسیر تحول”، اظهار کرد: برای تحول در آتش‌نشانی قم سه چشم‌انداز کوتاه، میان و بلندمدت طراحی‌شده است.

 وی در فاز نخست مباحث نرم‌افزاری و زیرساختی مدنظر قرار گرفت، چراکه ارتباطات مغز مدیریت سازمان است، افزود: سه دهه بود که سامانه ارتباطی سازمان آتش‌نشانی قدمت داشت و ارتباطات خوبی در شهر به‌دلیل بلندمرتبه‌سازی‌ها و گسترش شهر نداشتیم.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم اضافه کرد: با هدف اصلاح وضعیت موجود اقداماتی انجام شد که در فاز نخست مسئله سخت‌افزاری در حوزه خرید بی‌سیم انجام و در فاز دوم سیستم‌ها از آنالوگ به دیجیتال ارتقا پیدا کرد تا بتوانیم صدای رسایی از همکاران داشته باشیم.

 وی تأکید کرد: چالش دیگر نبود ارتباط برای حوادثی بود که در طبقات منفی ساختمان‌ها رخ می‌داد که در این زمینه نیز چالش ما رفع شد.

زندیه با بیان اینکه سامانه نرم‌افزاری در سازمان آتش‌نشانی قم راه‌اندازی شد، اذعان کرد: این سامانه می‌تواند موقعیت مکانی تماس‌گیرنده را به اطلاع نیروهای آتش‌نشان برساند تا مشکلی در رسیدن به محل حادثه وجود نداشته باشد.

وی با اشاره به خرید خودروی ارتباط سیار و فرماندهی گفت: بی‌سیم‌هایی برای سازمان تهیه کردیم تا در تمام حوادث طبیعی و غیرطبیعی پوشش کاملی در شهر داشته باشد.

 مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم ادامه داد: با توجه به اینکه معین شهر تهران هستیم، این تجهیزات می‌تواند ارتباطات خیلی خوبی برای شهرهای معین داشته باشد.

وی با اشاره به خرید خودروی اطفای حریق مواد شیمیایی، گفت: نخستین شهرداری در کشور هستیم که به این خودرو مجهز شده‌ایم.

 زندیه با اشاره به خرید نخستین خودروی جرثقیل در ناوگان آتش‌نشانی اظهار کرد: خرید خودروهای نجات شهری و حریق با فناوری روز و برگزاری برنامه آموزشی در سازمان برای کارکنان و شهروندان از دیگر اقدامات شاخص سازمان است.

انتهای پیام/۱۰۳