«محمدتقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: ایجاد ۹۵۴ هزار و ۶۷۶ فرصت شغلی  تکلیف استان‌ها در سال جهش تولید است و سهم استان مرکزی از ان ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی تعریف شده است. وی بیان کرد: سه‌هزار و ۷۵۰ شغل تکلیفی امسال استان باید در بخش […]

«محمدتقی آبایی هزاوه» روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین افزود: ایجاد ۹۵۴ هزار و ۶۷۶ فرصت شغلی  تکلیف استان‌ها در سال جهش تولید است و سهم استان مرکزی از ان ۱۲ هزار و ۵۰۰ فرصت شغلی تعریف شده است.

وی بیان کرد: سه‌هزار و ۷۵۰ شغل تکلیفی امسال استان باید در بخش صنعت و معدن، یک‌هزار و ۵۰۰ شغل در بخش کشاورزی، ۶۵۰ شغل در بخش گردشگری، چهار هزار شغل در بخش خدمات و بازرگانی و ۲ هزار و ۶۰۰ شغل در سایر بخش‌ها ایجاد شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: سهم هر شهرستان از این کارسازی هنوز مشخص نشده و به زودی در کارگروه اشتغال استان مرکزی برای این مهم  تصمیم‌گیری شده و برای اجرا ابلاغ می‌شود.

آبایی هزاوه تصریح کرد: ظرفیت استان مرکزی در بخش‌های مختلف برای تحقق جهش تولید به کار گرفته شده و امید می‌رود که تا پایان سال جاری فراتر از سهم تکلیفی در استان اشتغالزایی شود.

وی گفت: بیش از ۱۵ هزار فرصت شغلی پارسال در بخش‌های مختلف در استان مرکزی ایجاد شد که نسبت به مدت مشابه قبل از آن ۲۰ درصد افزایش داشت.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این استان حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک ایجاد شده است.