نادر فلاحی روز پنجشنبه در پی انعقاد این تفاهمنامه اظهارداشت: با توجه به اینکه سال ۹۹ از سوی مقام معظم رهبری مزین به سال جهش تولید شده است در حوزههای سهگانه میراث فرهنگی، گردشگری بویژه صنایع دستی به دنبال تحقق دستیابی به این مهم هستیم.
او افزود: با توجه به اینکه حوزه صنایع دستی و فعالیتها در این بخش مشهود، ملموس و عینی است، این حوزه نقش مستقیمی در جهش تولید دارد و امسال برنامهها و فعالیتها در بخش صنایع دستی استان افزایش قابل توجهی خواهد داشت.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل توسعه آموزش، ارتقای سطح کیفی تولیدات و بستهبندی مناسب محصولات تولیدی را از الزامات برندسازی، رونق فروش و بازاریابی صنایع دستی برشمرد و تصریحکرد: ۵۰ درصد موضوع در این حوزه بازاریابی، تجاریسازی و فروش محصولات است که باید با کیفیسازی تولیدات و بستهبندی در این زمینه اقدام شود.
فلاحی از حمایت از دستگاههای حامی تولیدکنندگان صنایع دستی در استان خبر داد و گفت: رونق عرضه و فروش تولیدات صنایع دستی استان نیازمند معرفی در فضای مجازی و بازاریابی الکترونیکی است که در راستای تحقق این مهم آماده همکاری و مشارکت لازم با تولیدکنندگان و فعالان این بخش هستیم.
او با تاکید بر مشارکت فعالان این بخش در قالب مجموعههای مردمنهاد برای معرفی محصولات و تولیدات صنعتگران صنایع دستی استان افزود: انتظار میرود در زمینه معرفی و برندسازی تولیدات صنایع دستی از سوی این مجموعه فعالیتهای مناسبی را شاهد باشیم که معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی نیز در این زمینه همکاری و حمایت لازم را انجام خواهد داد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل بیانکرد: قرارگیری استان در ردیف استانهای پیشرو در تجارت الکترونیک صنایع دستی از هدفگذاریهای اساسی این اداره کل در سال جاری است که در راستای تحقق این مهم آماده همکاری با اداره کل پست استان هستیم.