دکتر محمود نوری شادکام روز پنجشنبه به خبرنگار پردیسان نوین گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا بستری و در حال دریافت خدمات هستند. به گفته وی در ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران مشکوک بستری بین ۶۰ تا ۹۰ بیمار در نوسان بوده است و هر چند بیماری در حال حاضر در […]

دکتر محمود نوری شادکام روز پنجشنبه به خبرنگار پردیسان نوین گفت: در حال حاضر در بیمارستان‌های استان ۷۵ بیمار مشکوک به کرونا بستری و در حال دریافت خدمات هستند.

به گفته وی در ۲۰ روز گذشته تعداد بیماران مشکوک بستری بین ۶۰ تا ۹۰ بیمار در نوسان بوده است و هر چند بیماری در حال حاضر در استان یزد در وضعیت مهار قرار دارد ولی تیم سلامت استان در روزهای آینده بسیار نگران افزایش موارد ابتلا و بروز موج دوم کرونا است.

وی اظهار داشت: افزایش موارد ابتلا و قرار گرفتن بعضی از استان های کشور بالاخص استان های همجوار ما در وضعیت هشدار نیز مزید بر علت شده و استان یزد را در محاصره استان های با افزایش موارد ابتلا قرار داده است.

نوری شادکام یادآور شد: هرچند همکارانم در حوزه بهداشت و درمان بطور مستمر موارد ابتلای جدید را پیگیری می کنند و مراقبت های لازم را انجام می دهند ولی هیچ کدام از این‌ها نمی‌تواند جایگزین همراهی و همکاری مردم شود.

وی با اشاره به اینکه در چند روز گذشته مواردی از ابتلا در خانواده هایی گزارش شده است که سابقه مسافرت تفریحی به مناطق با آلودگی بالا داشتند توصیه کرد: یزدی ها از مسافرت های غیر ضروری بالاخص مسافرت به مناطق با آلودگی بالا پرهیز کنند و استفاده از ماسک در هنگام خروج از منزل بالاخص در مواقع حضور در مکان های شلوغ را در دستور کار قرار دهند.

این مسوول درمان استان همچنین شستشو و یا ضد عفونی کردن دست ها با الکل ۷۰ درصد بعد از تماس با سطوح آلوده را هم مورد تاکید قرار داد.