بختیار حیدرنیا روز شنبه در بیمارستان آستارا اظهار کرد: این بیمار در اواخر اردیبهشت ماه با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری و با مثبت شدن جواب آزمایش ها، به بخش آی سی یو منتقل شده بود. وی ادامه داد: او بعد از ۱۲ روز بستری در بیمارستان، بهبودی کامل یافت و امروز با اهدای شاخه […]

بختیار حیدرنیا روز شنبه در بیمارستان آستارا اظهار کرد: این بیمار در اواخر اردیبهشت ماه با علائم مشکوک به کرونا در بیمارستان آستارا بستری و با مثبت شدن جواب آزمایش ها، به بخش آی سی یو منتقل شده بود.

وی ادامه داد: او بعد از ۱۲ روز بستری در بیمارستان، بهبودی کامل یافت و امروز با اهدای شاخه گل از زحمات کادر درمانی بخش های داخلی و آی سی یو قدردانی کرد.

وی ادامه داد: وضعیت شیوع بیماری کرونا در شهرستان آستارا روند کاهشی دارد و بیشتر بیماران بستری، بهبود یافته و مرخص شده اند.

خضری باگاندوف بیمار بهبود یافته روسی نیز سلامتی خود را لطف الهی و حاصل تلاش خستگی ‌ناپذیر پرستاران و پزشکان ایرانی دانست و از زحمت های آنها قدردانی کرد.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، ۶ مرکز بهداشتی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی فعالیت می کند و مرز زمینی آستارا روزانه شاهد عبور و مرور کامیون های حامل کالاهای صادراتی و وارداتی است و اغلب رانندگان کامیون ها از اتباع روسیه و جمهوری آذربایجان هستند.

ویروس کرونا که این روزها نه تنها کشور ما بلکه بیش از ۲۰۰ کشور دنیا را درگیر کرده، از همان روزهای نخست گیلان را هم به شدت متاثر کرد و این خطه از جمله کانون های این بحران در کشور بود که از این محل هم خسارت های سنگینی به آن و نیز اقشار آسیب پذیر و مشاغل مختلف وارد شد.

بندر مرزی آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.