پروژه واحد نورد وایر شرکت فولاد آلیاژی ایران تا اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش پردیسان آنلاین، محمد کمال‌زاده مدیرعامل این شرکت با تأکید بر این موضوع که کارخانه نورد وایر آلیاژی و فولادهای خاص در راستای اهداف استراتژیک شرکت فولاد آلیاژی ایران و جهت افزایش سبد محصولات و تأمین نیاز صنایع پایین‌دستی تا اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: با بهره‌برداری از این خط، امکان تولید انواع وایرهای آلیاژی با ظرفیت نهایی ۴۰۰ هزار تن در سال و با قطر ۵ تا ۲۵ میلیمتر و همچنین زمینه اشتغال مستقیم ۲۰۰ نفر فراهم خواهد شد. مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران سرمایه‌گذاری اولیه احداث پروژه وایر را بین ۸۰ تا ۸۵ میلیون یورو عنوان کرد و ادامه داد: این پروژه که تأمین‌کننده مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین‌دستی شامل صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی به شمار می‌آید، تابه‌حال ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم در اوایل سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

بهره‌برداری از پروژه وایر تا اوایل سال ۱۴۰۴

به گفتهٔ محمد کمال‌زاده، برنامه‌ریزی احداث این کارخانه در زمینی به ابعاد ۷۰۰ در ۵۰ متر و در سال ۱۴۰۱ شروع شد و در حال حاضر تقریباً ۵۰ درصد پیشرفت داشته و بر این موضوع نیز تأکید کرد که فناوری این طرح، از تکنولوژی پومیلی ایتالیا که با هزینه ۳۰ میلیون یورو تأمین شده و مابقی تجهیزات نیز در داخل کشور ساخته می‌شود.

بهره‌برداری از پروژه وایر تا اوایل سال ۱۴۰۴

مدیرعامل شرکت فولاد آلیاژی ایران، مزیت برتری این پروژه را نسبت پروژه‌های مشابه قابلیت تولید انواع گریدهای آلیاژی دانست و افزود: به بهره‌برداری رسیدن این پروژه می‌تواند ارزش‌افزوده بسیار بالایی را برای شرکت فولاد آلیاژی ایران به همراه داشته باشد.

بهره‌برداری از پروژه وایر تا اوایل سال ۱۴۰۴

گفتنی است که وایرهای آلیاژی، دامنه گسترده‌ای از کاربردها از صنایع لاستیک و پیچ‌سازی تا صنایع خودروسازی مورداستفاده قرار می‌گیرند.