بهبود ایمنی تردد در بلوار آیت‌الله بروجردی قم با احداث خطوط کندرو

احداث خطوط کندرو در بلوار آیت‌الله بروجردی قم با هدف کاهش حوادث، افزایش ایمنی و بهبود دسترسی به بیمارستان‌ها و کاربری‌های مهم آغاز شده و این طرح با ایجاد مسیر پیوسته ۷ کیلومتری، تردد شهروندان پردیسان را ایمن‌تر می‌کند.

به گزارش پردیسان آنلاین، بلوار آیت‌الله بروجردی به طول حدود 7 کیلومتری در حدفاصل میدان مرجعیت تا میدان آیت‌الله بهجت یک محور عمده و آزادراهی در قم است که بخش مهمی از دسترسی به منطقه شهرک پردیسان قم را تأمین می‌کند.

 

 این بلوار با هدف ایجاد مسیر ارتباطی مناسب برای خروج منطقه پردیسان از وضعیت “بن‌بست” و تنها دسترسی سمت بلوار غدیر و اتصال آن به سایر نقاط شهر و همچنین ایجاد دسترسی به شهرک قدس و خیابان ظهور جمکران احداث شده است.

 باوجود طراحی به‌عنوان یک محور شریانی و مهم شهری، این بلوار یکی از پرحادثه‌ترین معابر شهری قم بوده که در سال‌های گذشته با نصب دوربین‌های ثبت تخلف رانندگی، تا حجم قابل‌توجهی از سرعت و حوادث در این محور کاسته شده ولی همچنان حوادث در این محور قابل‌توجه است.

 

 در سال‌های اخیر، کاربری‌های مهمی از جمله بیمارستان تخصصی نور در این مسیر احداث شده که دارای کارکرد کشوری و سطح حتی بین‌المللی بوده که در همین راستا و در ادامه اجرای آیین‌نامه‌های طراحی شهری، احداث مسیرهای کندرو و تندرو در این محور در دست اقدام است.

 

 با توجه به اهمیت این کاربری‌ها و لزوم دسترسی ایمن به آن‌ها، محمد کوه‌خضری، رئیس اداره طرح‌های ترافیکی شهرداری قم تصریح کرد: مقرر شده تا در محدوده بیمارستان‌ها و برخی کاربری‌های جانبی (پمپ‌بنزین، بوستان و پارک حاشیه‌ای) خطوط کندرو ایجاد شود که ابتدا قرار بود تنها حدود دو کیلومتر مقابل بیمارستان‌ها کندرو اجرا شود، اما با بررسی‌های ترافیکی به این نتیجه رسیدیم که قطع و وصل مکرر کندرو در یک مسیر تندرو، خطرناک و غیرایمن است.

 

 وی با بیان اینکه برای افزایش ایمنی، کل مسیر به‌صورت پیوسته به کندرو تبدیل خواهد شد، ابراز کرد: در بخش‌هایی از مسیر که عرض محور بیش از ۲۰ متر (تا ۲۳ متر) است، دو خط عبوری به‌علاوه پارک حاشیه‌ای در بخش کندرو پیش‌بینی شده است.

 

 به گفته کوه خضری، اما در بخش‌هایی که عرض آسفالت ۱۷ متر است، به‌منظور حفظ درختان موجود و عدم جابه‌جایی آن‌ها، تنها یک خط عبوری به‌علاوه پارک حاشیه‌ای در نظر گرفته شد که در حال حاضر با شرایط ترافیکی موجود، یک خط عبوری نیز کفایت می‌کند و تمرکز اصلی ما بر ایجاد دسترسی ایمن مقابل بیمارستان‌ها بوده است.

 

 وی با تأکید بر اینکه سه خط تندرو اصلی مسیر به طور کامل حفظ شده و فقط در سمت بیمارستان‌ها و کاربری‌های مجاز، کندرو اجرا می‌شود، گفت: در حال حاضر دو کیلومتر محدوده بیمارستان به طور کامل ابلاغ شده و دو کیلومتر قبل و دو کیلومتر بعد از آن نیز در حال اجراست و به‌زودی کل هفت کیلومتر به‌صورت یکپارچه تکمیل خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=334343

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: