رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از انتشار فراخوان هنرهای تجسمی کرونا را شکست می‌دهیم از سوی این حوزه در بخش‌های کاریکاتور، پوستر، تصویر سازی، خوشنویسی، نقاشی و طراحی کارهای خوب استانی و کشوری  توسط دبیرخانه دریافت شد. امید پارسایی‎فر افزود: آثار رسیده با موضوع‎هایی نظیر مقابله با کرونا، خانواده کرونا را […]

رئیس حوزه هنری استان بوشهر روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: پس از انتشار فراخوان هنرهای تجسمی کرونا را شکست می‌دهیم از سوی این حوزه در بخش‌های کاریکاتور، پوستر، تصویر سازی، خوشنویسی، نقاشی و طراحی کارهای خوب استانی و کشوری  توسط دبیرخانه دریافت شد.

امید پارسایی‎فر افزود: آثار رسیده با موضوع‎هایی نظیر مقابله با کرونا، خانواده کرونا را شکست می‌دهد، رعایت بهداشت فردی، پرستاران و پزشکان پیشگامان مبارزه با کرونا، نوروز در خانه می‌مانیم و روز طبیعت و محیط زیست شکل گرفته بود.

وی ادامه داد: «منصوره دهقانی» و «ابوالقاسم طحانیان» از هنرمندان تجسمی مطرح کشور به عنوان داوران این فراخوان بودند.

پارسایی فر یادآور شد: به دلیل اینکه در بیشتر رشته‌های فراخوان، در سطح ملی و بین المللی آثار زیادی با موضوع کرونا ویروس خلق شده بود در بخش داوری سعی بر آن شد، ابتدا به ایده‌های نو توجه و سپس اجرای آثار در نظر گرفته شود.

وی گفت: در داوری آثار کاریکاتور در سطح کشوری، «فرهاد رحیم قراملکی» از تبریز، «راضیه رازقی» و «الهام خوش انجام» از کرمانشاه، به ترتیب مقامهای اول تا سوم را در بخش کاریکاتور کسب کردند.

پارسایی فر اظهار داشت: همچنین در داوری آثار کاریکاتور در سطح استانی نیز  «سید منصور مزارعی» از وحدتیه، «اسماعیل آلشلو» و «ریحانه ابراهیمی» از برازجان، به ترتیب مقام اول تا سوم را کسب کردند.

وی افزود: در بخش پوستر، «سمیرا ماحوزی» از بوشهر، «عرفان غلامی» از اصفهان و «صدف فریدی» از برازجان به ترتیب موفق به کسب مقام اول تا سوم شدند.

پارسایی فر ادامه داد: «فاطمه حیدری» از برازجان، «زهرا ریشهری زاده» و «سیده مرضیه ارشد» از بوشهر به ترتیب به مقام‌های  اول تا سوم بخش تصویر سازی رسیدند.

وی گفت: همچنین «محمد امین تفکری» و «زهرا زمانی» از برازجان و «بهار قائد زاده» از آبپخش نیز به ترتیب مقام اول تا سوم را در بخش نقاشی کسب کردند.

پارسایی فر افزود: به دلیل محدودیت آثار دریافتی در بخش خوشنویسی، «محمود نادری» از برازجان مقام برگزیده را کسب کرد.