سید امین قاسمی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این دوره های آموزشی به صورت  چهاردوره سه ماهه در سطح ۱۱ شهرستان و روستاهای استان برگزار شده است. قاسمی با بیان اینکه یکهزار و ۲۵۸ هنرآموز و ۲ هزار و ۳۸۹ هنرجو در این دوره ها شرکت کرده اند افزود: شرکت کنندگان در این […]

سید امین قاسمی روز چهارشنبه به رسانه ها اعلام کرد: این دوره های آموزشی به صورت  چهاردوره سه ماهه در سطح ۱۱ شهرستان و روستاهای استان برگزار شده است.

قاسمی با بیان اینکه یکهزار و ۲۵۸ هنرآموز و ۲ هزار و ۳۸۹ هنرجو در این دوره ها شرکت کرده اند افزود: شرکت کنندگان در این کلاس ها با فنون گلیم بافی، چرم دست دوز، ماشته بافی، جاجیم بافی، صنایع چوب، پاپیه ماشه ( کاغذسازی سنتی )، قلم زنی، خراطی چوب، تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی، سوزن دوزی، چوغا بافی، ورشوسازی، منبت کاری و حصیر و کپو بافی آشنا شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در ادامه به برگزاری ۶ دوره آموزشی شاغلان صنایع دستی با شرکت ۱۹۷ نفر اشاره کرد و گفت: در این مدت اعضای خوشه بافت استان نیز دوره های آموزش رنگرزی و ریسندگی سنتی را پشت سر گذاشتند.

قاسمی عنوان کرد: تهیه و تدوین استاندارد آموزشی در رشته های ماشته و گلیم بافی با همکاری آموزش و پرورش لرستان و برگزاری سه تور آموزشی برای اعضای خوشه بافت استان در استان های فارس، قم و ایلام از دیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه آموزش صنایع دستی لرستان در سال ۹۸ بوده است.