برگزاری ۲۳ هزار نفرساعت آموزش برای کارکنان کنترل‌نظارت شهرداری اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه آموزش مداوم، ارتقای تخصصی و توجه به سلامت روانی کارکنان می‌تواند کیفیت خدمات شهری را به شکل چشمگیری افزایش دهد، گفت: در سال جاری بیش از ۲۳ هزار نفرساعت آموزش برای ۴۶۰ نفر از نیروهای این اداره کل برگزار شده است.

مصطفی مرادیان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به برنامه‌های آموزشی اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل بهبود کیفیت خدمات در هر سازمان و نهاد، ارتقای سطح آموزش کارکنان است.

وی افزود: آموزش علاوه بر افزایش مهارت‌های تخصصی، می‌تواند در بهبود روند خدمت‌رسانی و ارتقای سطح تعامل کارکنان با شهروندان و دیگر سازمان‌ها نقش‌آفرین باشد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به تقسیم‌بندی آموزش‌ها در دو حوزه کلی تاکید کرد: نخستین حوزه، آموزش‌های تخصصی کارکنان است که به‌طور مستقیم با وظایف روزانه آن‌ها ارتباط با قوانین مختلف شهری و محمل‌های قانونی از جمله بند ۲۰، بند ۱۴، ماده ۱۱۰ و ماده ۹۲ قانون شهرداری‌ها سروکار دارند و به‌همین دلیل آموزش دقیق این موارد و نحوه اجرای صحیح آن‌ها در دستور کار قرار گرفت.

مرادیان‌نژاد گفت: آموزش‌های مرتبط با تعاملات و مکاتبات رسمی با نهادهای قضائی، انتظامی و سایر دستگاه‌ها نیز به کارکنان ارائه شد.

وی ادامه داد: برای اجرای این آموزش‌ها از ظرفیت داخلی سازمان، همچنین اساتید و مدرسان خارج از مجموعه استفاده کردیم و توانستیم دوره‌های آموزشی هدفمند و کاربردی را برگزار کنیم.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هدف اصلی ما این بود که تمام کارکنان حداقل یک‌بار به‌طور مستقیم با سرفصل‌های تخصصی آشنا شوند، روند بررسی پرونده‌ها را بدانند و انتقال دانش میان نیروهای با تجربه و تازه‌وارد به شکل اصولی انجام شود.

مرادیان‌نژاد تصریح کرد: یکی از چالش‌های موجود تغییر نیروها در سال‌های اخیر بود، از این‌رو تلاش کردیم با برگزاری دوره‌های آموزشی جدید، تمام این دانش‌ها را بازتولید و بومی‌سازی کنیم تا نیروهای تازه‌وارد نیز توانمندی لازم را پیدا کنند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت سلامت روانی و رفاهی کارکنان این اداره کل تاکید کرد: حوزه دوم آموزش‌ها به موضوعات عمومی و روان‌شناسی کار مربوط می‌شود؛ با توجه به سختی و استرس‌زا بودن بسیاری از مأموریت‌های این اداره کل، نیاز بود دوره‌های آموزشی در حوزه روان‌شناسی شغلی و مدیریت استرس برگزار شود.

مرادیان‌نژاد گفت: به‌همین منظور جلسات متعددی با حضور اساتید روان‌شناسی برگزار کردیم و در حال حاضر نیز با یک مرکز تخصصی مشاوره همکاری داریم تا نیازهای روحی و روانی کارکنان را شناسایی و برای بهبود کیفیت زندگی کاری و خانوادگی آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

وی تصریح کرد: علاوه بر این، زمینه لازم برای ادامه تحصیل نیروها در رشته‌های تخصصی موردنیاز نیز فراهم شده است و مذاکراتی با دانشگاه‌های معتبر از جمله دانشگاه دانش‌پژوهان که تحت نظارت وزارت علوم فعالیت دارد، انجام دادیم تا کارکنان بتوانند در رشته‌هایی همچون معماری، برنامه‌ریزی شهری، فناوری اطلاعات و رشته‌های مرتبط با مأموریت‌های این اداره کل تحصیل کنند؛ این اقدام می‌تواند به ارتقای سطح علمی نیروها و در نهایت بهبود کیفیت خدمات شهری منجر شود.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با ارائه آماری از دوره‌های برگزار شده افزود: در حوزه آموزش‌های تخصصی مرتبط با تخلفات ساختمانی، نصب تابلوها، سد معبر و سامانه‌های مرتبط با ماشین‌آلات و تخلفات شهری، در مجموع ۵۰ ساعت آموزش برای نیروها در نظر گرفته شد و در این دوره‌ها ۴۶۰ نفر از کارکنان شرکت کردند که در مجموع ۲۳ هزار نفرساعت آموزش ثبت شده است.

مرادیان‌نژاد خاطرنشان کرد: هدف اصلی از برگزاری این آموزش‌ها، ارتقای سطح تخصصی، تقویت توان علمی، بهبود شرایط روانی و اجتماعی کارکنان و در نهایت ایجاد سازمانی پویا و کارآمد است که بتواند خدماتی در شأن شهر اصفهان و شهروندان ارائه دهد.

لینک کوتاه خبر:

pardysanonline.ir/?p=329660

Leave your thought here

آخرین اخبار

تصویر روز: