محمدجعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین در یزد افزود: برای شرکت در مسابقه، ورزشکاران علاقه‌مند می‌توانند با ارسال یک فیلم هفت دقیقه‌ای اقدام کنند. وی ادامه داد:  شرکت ورزشکاران از هر استان در ۲ رده سنی مذکور نامحدود و  از فرصت فراهم شده برای حضور در مسابقه با هر تعداد ورزشکار استفاده […]

محمدجعفرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با پردیسان نوین در یزد افزود: برای شرکت در مسابقه، ورزشکاران علاقه‌مند می‌توانند با ارسال یک فیلم هفت دقیقه‌ای اقدام کنند.

وی ادامه داد:  شرکت ورزشکاران از هر استان در ۲ رده سنی مذکور نامحدود و  از فرصت فراهم شده برای حضور در مسابقه با هر تعداد ورزشکار استفاده کنند.

این مسوول اظهار کرد: پس از پایان زمان مقرر به هیچ عنوان و تحت هر شرایطی هرگونه فیلم و یا آثار ارسالی پذیرفته نخواهد شد و سپس کار ارزیابی توسط داوران صورت می‌گیرد.

جعفرپور خاطر نشان کرد: فیلم  ارسالی نباید بیشتر از هفت دقیقه و حجم آن نیز نباید بیشتر از ١٠٠ مگابایت باشد.

وی اظهار کرد: پوشیدن لباس رسمی زورخانه شامل شلوارک پهلوانی و تی‌شرت مناسب برای حضور در مسابقه الزامی است .

دبیرکل فدراسیون ورزش های پهلوانی و زورخانه‌ای گفت: فیلم‌برداری باید در فضای خانه،  پارکینگ یا حیاط  انجام شود و به صورت ممتد ضبط شده باشد.

جعفرپور گفت: فایل‌های ارسالی از طریق آی دی تلگرام Hamidptyar@ تا پایان زمان مقرر شده دریافت خواهد شد.

وزرش زورخانه‌ای در ایران قدمت سه هزار ساله دارد و با توجه به زورخانه خیابان قیام یزد، سابقه آن با صبغه دینی و فرهنگی مردم این استان به حدود ۷۰۰ سال می‌رسد.

این رشته مجموعه حرکت‌های ورزشی با اسباب و بی‌اسباب، آداب و رسوم مربوط به آنهاست که در محدوده تاریخی و فرهنگی ایران از گذشته‌های دور رواج داشته است.

ورزش پهلوانی شامل میل گرفتن، پا زدن، سنگ گرفتن، چرخ زدن، میل بازی و شیرین کاری بین پاست.

در یزد کودک چهار ساله تا پیرمرد ۸۰ ساله در این رشته فعالیت دارد و ۷۰ درصد فعالان ورزش‌های پهلوانی استان  را جوانان تشکیل می‌دهند.

استان یزد ۴۸ هیات ورزشی و افزون بر ۶۲ هزار بیمه شده زیرپوشش در رشته‌های مختلف دارد.