سید امین قاسمی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: لرستان با توجه به جغرافیا و اقلیم خوش آب و هوا، از ظرفیت های ویژه ای در زمینه گردشگردی برخوردار است و برگزاری این جشنواره می تواند در بهتر معرفی شدن جاذبه های گردشگری استان تاثیر گذار باشد. وی از پاراگلایدر، کاید، بالن و چند […]

سید امین قاسمی روز یکشنبه به رسانه ها اعلام کرد: لرستان با توجه به جغرافیا و اقلیم خوش آب و هوا، از ظرفیت های ویژه ای در زمینه گردشگردی برخوردار است و برگزاری این جشنواره می تواند در بهتر معرفی شدن جاذبه های گردشگری استان تاثیر گذار باشد.

وی از پاراگلایدر، کاید، بالن و چند رشته آموزشی صنعت هوانوردی عمومی در برگزاری این جشنواره نام برد و اظهار داشت: در این جشنواره علاوه بر مسابقات ورزشی، غرفه های صنایع دستی و برنامه های مختلف تفریحی دیگری نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه فرودگاه خرم آباد در زمینه توسعه ورزشهای هوایی آمادگی کامل دارد عنوان کرد: این حرکت موجب رشد صنعت هوانوردی عمومی کشور بوده و بطور کلی سه کارکرد اساسی توسعه زیرساخت و فناوری هوانوردی، سرمایه گذاری در ورزشهای هوایی دراین فرودگاه و در نهایت سرمایه گذاری در بحث گردشگری و اشتغالزایی را به دنبال خواهد داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با اشاره به اینکه جشنواره ورزش های هوایی با اعتباری حدود ۱۰ میلیارد ریال در محل فرودگاه خرم آباد برگزار می شود بیان کرد: ابتدا قرار بود این برنامه در فصل بهار همزمان با شکوفایی بهشت لرستان برگزار شود که به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته به ۲۹ تا ۳۱ مردادماه موکول شد.

سید امین قاسمی با بیان اینکه استانداری لرستان، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، فرودگاه خرم آباد، شرکت نمایشگاه های بین المللی استان، سازمانهای مردم نهاد و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری این جشنواره مشارکت خواهند داشت افزود: مجموعه گردشگری حامی، متشکل از ۲شرکت گردشگری، یک شرکت عمرانی، یک موسسه آموزشی، پژوهشی، گردشگری و۲ سازمان مردم نهاد گردشگری با رویکرد توسعه صنعت گردشگری و اشتغالزایی، مجری برگزاری این رویداد ملی در لرستان خواهند بود.