بررسی ها نشان می دهد که مجموعاً کمی‌بیشتر ۵۶۸ هزار نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خود از میان ۲۳ فیلم درحال اکران بلیت سینما تهیه کرده‌اند،

به گزارش پردیسان آنلاین؛بررسی عملکرد فیلم‌های درحال اکران سینماهای کشور در هفته گذشته نشان می‌دهد مجموعاً ۵۶۸ هزار و ۸۲ نفر از هموطنان برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان در ۱۴ هزار ۷۹۱ سانس به سینما‌ها رفتند و مجموعاً گیشه‌ها مبلغ ۲۴۲ میلیارد و ۳۲ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال دخل جمع کردند.

این درحالی است که مقایسه فروش سینماها از تاریخ ۱۵ تا ۲۱ مهر ۱۴۰۲ نسبت به یک هفته قبل‌تر یعنی هشتمین روز از پاییز تا پانزدهمین روز از همین فصل سال ۱۴۰۲ بیانگر این نکته است که عملکرد سینماها و فیلم‌های درحال اکران تغییر چندانی نداشته است؛ چون در دومین هفته پاییز ۱۴۰۲ مجموعاً ۵۶۸ هزار و ۱۷۰ نفر برای دیدن فیلم مورد علاقه خودشان در ۱۵۴۴۷ سانس سینما رفته و گیشه‌ها هم مبلغ ۲۸۳ میلیارد و ۴۸۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال درآمد داشتند که مقایسه آنها تنها بیانگر کمتر از یک درصد تفاوت میان دو هفته است.

اما اگر از مقایسه عملکرد فیلم‌های درحال اکران میان دو هفته یاد شده بگذریم و به موضوع عملکرد فیلم‌ها در سومین هفته از پاییز ۱۴۰۲ بپردازیم نکته جالب توجه اینجاست که در اقبال مخاطبان به فیلم‌های کمدی همواره بسیار قابل توجه است به صورتی که ۹۸٫۳۳ درصد از کل مخاطبان پانزدهم تا بیست و یکم مهرماه ۱۴۰۲ برای دیدن یکی از فیلم‌های درحال اکران با ژانر کمدی دست به جیب شده و بلیت سینما تهیه کرده‌اند و تنها ۱٫۶۷ درصد از مخاطبان برای سایر فیلم‌های درحال اکران بلیت سینما خریداری کرده‌اند.

از سوی دیگر بررسی عملکرد انفرادی فیلم‌های درحال اکران در سامانه سمفا به عنوان مرجع اصلی اطلاعات مخاطبان و میزان فروش فیلم‌ها نشان می‌دهد که در هفته مورد نظر یعنی از ۱۵ مهر تا بیست و یکمین روز از همین ماه فیلم هتل با جذب ۳۱۱۵۳۹ مخاطب که معادل ۵۴٫۸۴ درصد از کل مخاطبان دوره یاد شده برای ۵۱۴۴ سانس و درآمدی معادل ۱۳۹ میلیارد و ۴۲۳ میلیون و ۱۱۹ هزار ریال پرمخاطب‌ترین فیلم بوده است.

انیمیشن بچه‌زرنگ نیز در همین دوره با سهم ۱۹٫۲۲ درصدی از کل مخاطبان که معادل ۱۰۹۲۳۱ بلیت فروخته شده  برای ۲۸۸۷ سانس درآمدی معادل ۳۹ میلیارد و ۲۹۵۸ میلیون و ۶۲۵ هزار ریال داشته تا به این ترتیب در جایگاه دوم قرار گیرد و به دنبال آن فیلم فسیل با جذب ۵۱۲۷۹ مخاطب یعنی ۹٫۰۲ درصد از کل مخاطبان هفته برای ۱۶۳۲ سانس با درآمدی معادل ۲۲ میلیارد و ۳۶۸ میلیون و ۹۲۵ هزار ریال قرار گیرد.

شهرهرت هم در مقایسه با سایر فیلم‌ها توانست نظر ۲۹۶۲۲ مخاطب یعنی سهم ۵٫۲۲ درصدی از کل مخاطبان سینما در هفته مورد نظر را برای ۱۲۷۷ سانس به خود جلب کند تا با درآمد ۱۲ میلیارد و ۹۶۱ میلیون و ۶۷۰ هزار ریالی جایگاه چهارم را به نام خود کرده باشد و پنجمین جایگاه هم به گیج‌گاه با ۲۵۹۷۵ مخاطب معادل ۴٫۵۷ درصد از کل مخاطبان هفته برای ۱۴۳۲ سانس و درآمدی معادل ۱۱ میلیارد و ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار ریال رسید.

البته نارگیل۲ در همین دوره توانست سهم ۳٫۳۷ درصدی از کل مخاطبان یعنی ۱۹۱۴۷ بلیت فروخته شده را برای ۹۷۷ سانس به خود اختصاص دهد تا با درآمد ۷ میلیارد و ۹۳۰ میلیون و ۳۸۰ هزار ریالی جایگاه ششم را به‌نام خود کرده باشد و به دنبال آن هولیا محصول مشترک ایران و ترکیه با جذب ۱۱۸۸۳ مخاطب که معادل ۲٫۰۹ درصد از کل مخاطبان هفته برای ۶۵۸ سانس اکران قرار دارد و با درآمدی معادل ۵ میلیارد و ۲۲۱ میلیون و ۹۰ هزار ریال رتبه هفتم جدول فروش هفتگی را در اختیار گرفت.

بی‌مادر هم با جذب ۱۹۸۲ مخاطب برای ۲۲۸ سانس توانست فروشی معادل ۸۵۹ میلیون و ۲۲۵ هزار ریال را در همین دوره تجربه کند تا جایگاه هشتم را در اختیار داشته باشد و درپی آن محصول مشترک ایران و آمریکا یعنی فیلم ستاره‌بازی با جذب ۱۵۴۴ مخاطب برای ۷۹ سانس و فروش ۸۱۳ میلیون و ۸۷۵ هزار ریالی نهمین جایگاه را به نام خود کرد و دهمین جایگاه هم به زنبورکارگر با ۱۷۵۱ مخاطب برای ۱۹۴ سانس و درآمدی معادل ۷۶۶ میلیون و ۱۸۵ هزار ریال رسید.

اما شماره ۱۰با جذب ۱۱۱۹ مخاطب برای ۸۶ سانس اکران و درآمدی معادل ۴۳۱ میلیون و ۷۰۰ هزار ریالی توانست در هفته یاد شده یازدهمین جایگاه را به خود اختصاص داد و به دنبال آن مصلحت با ۱۴۴۷ بلیت فروخته شده برای ۲۸ سانس و درآمد ۲۷۹ میلیون و ۲۵۰ هزار ریالی در رتبه دوازدهم قرار گرفت تا به این ترتیب آخرین تولد با فروش ۵۳۷ بلیت برای ۷۳ سانس اکران و درآمد ۲۱۸ میلیون و ۴۷۵ هزار ریالی رتبه سیزدهم را به نام خود کرده باشد.

آهنگ دونفره هم در این دوره توانست نظر ۳۳۷ مخاطب را برای ۱۹ سانس و درآمد ۱۲۹ میلیون و ۵۰ هزار ریال به خود جلب کند تا به این ترتیب چهاردهمین جایگاه را در اختیار گیرد و به دنبال آن کت چرمی با ۱۶۷ مخاطب برای ۱۱ سانس و درآمد ۷۹ میلیون ریالی در رتبه پانزدهم قرار گیرد و تازه واردی به نام اخت‌الرضا هم با فروش ۱۳۲ بلیت برای ۱۶ سانس و درآمد ۷۲ میلیون و ۲۶۵ هزار ریال جایگاه شانزدهم را در چند روز ابتدایی اکرانش به خود اختصاص داد.

جایگاه هفدهم هم به عروسی مردم با ۱۱۲ مخاطب برای ۱۶ سانس اکران و درآمد ۵۷ میلیون و ۱۵۰ هزار ریالی قرار گرفت تا به این ترتیب بعد از رفتن با ۷۱ مخاطب در ۱۴ سانس و درآمد ۳۹ میلیون ریالی در جایگاه هجدهم قرار گیرد و رتبه نوزدهم به دست‌انداز با ۶۳ مخاطب برای ۱۰ سانس و درآمد ۲۶ میلیون و ۶۵۰ هزار ریالی رسید تا به این ترتیب نگهبان شب فیلمی که قرار است در جشنواره اسکار ۲۰۲۳ اکران شود هم با ۶۸ مخاطب در ۶ سانس و درامدی معادل ۲۵ میلیون و ۴۲۵ هزار ریال در رتبه بیستم قرار گیرد.

اما بیست و یکمین رتبه هم به ارثیه فامیلی با ۴۳ مخاطب برای یک سانس اکران و درآمد ۷ میلیون و ۵۲۵ هزار ریالی رسید و ستون ۱۴ با ۲۳ مخاطب برای ۲ سانس اکران و درآمد ۶ میلیون و ۹۰۰ هزارریالی در جایگاه بیست و دوم قرار گرفت و نهایتاً باباسیبیلو با ۱۰ مخاطب برای یک سانس اکران و درآمد ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار ریالی جایگاه بیست و سوم را به نام خود کرد.