محمدرضا حداد زاده در نشست با فعالان صنعت گردشگری با اشاره به محدودیت‌هایی که در دوران کرونا برای این بخش به وجود آمد افزود: مشکلات قضایی بررسی و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها  برای رفع مشکلات اقدام می‌شود. وی ادامه داد: در دوران کرونا تعداد زیادی از خانه‌های مسافر غیر مجاز پلمب شد و صاحبان این خانه‌ها که […]

محمدرضا حداد زاده در نشست با فعالان صنعت گردشگری با اشاره به محدودیت‌هایی که در دوران کرونا برای این بخش به وجود آمد افزود: مشکلات قضایی بررسی و با استفاده از تمام ظرفیت‌ها  برای رفع مشکلات اقدام می‌شود.

وی ادامه داد: در دوران کرونا تعداد زیادی از خانه‌های مسافر غیر مجاز پلمب شد و صاحبان این خانه‌ها که قصد انجام فعالیت در این زمینه را دارند زیر نظر میراث فرهنگی  به فعالیت  خود ادامه دهند.

دادستان عمومی و انقلاب استان یزد ادامه داد: شهروندان فریب تورهای گردشگری غیر مجاز را نخورند و به مسافرت نروند و باید موارد تخلف برای بررسی و اقدام به دادستانی گزارش شود.

به گزارش عصر پنجشنبه روبط عمومی دادگستری ، حدادزاده گفت: تمام فعالیت‌ها و اقدام‌ها در حوزه گردشگری باید همانند سایر موارد در چارچوب مقررات پیگیری و همه تابع موازین باشند.

استان یزد که بافت تاریخی مرکز آن ۱۸ تیر ۱۳۹۶ در فهرست میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شد به همراه اصفهان و فارس به عنوان مثلث طلایی گردشگری ایران مطرح است؛ البته این استان از نظر جذب گردشگر خارجی در قاعده کوچکتر این مثلث قرار دارد.

یزد با عناوینی همچون شهر بادگیرها، دارالعباده، حسینیه ایران، دوچرخه ها، شیرینی، قنات، قنوت و قناعت و آفتاب شناخته می شود.