کاپیتان تیم ملی هندبال جوانان گفت: همیشه انتقادهایی نسبت به تیم وجود دارد، اما باید با کنار گذاشتن این موضوعات از تیم حمایت کنیم، چرا که برای انتقاد همیشه فرصت باقی است.

صابر حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین در رابطه با سطح آمادگی تیم ملی هندبال جوانان ایران اظهار کرد: شروع تمرینات و اردوهای تیم ملی بلافاصله پس از خارج شدن از جو لیگ‌برتر مزایا و معایبی را در کنار هم دارد. من و برخی بازیکنان دیگر پس از گذر از یک مصدومیت کوتاه که در لیگ به‌وجود آمده بود، وارد جو تیم ملی شدیم، هرچند که هنوز تعدادی از بازیکنان مصدوم هستند. فشار لیگ باعث شد تا بتوانیم فشار مسابقات سنگین را به راحتی درک کنیم و همین موضوع تجربه ما را نسبت به سال‌های قبل افزایش می‌دهد و کمک می‌کند تا بتوانیم در مسابقات پیش‌رو با عملکردی بهتر ظاهر شویم.

اردوها در رفع نقاط ضعف مؤثر بود

وی افزود: اردوهایی که از سال گذشته تاکنون برگزار شد با اینکه در میان لیگ‌برتر برگزار شد، اما فشاری را به ما وارد نکرد و بعضی تکنیک‌ها را به تیم اضافه کردیم و برخی ناهماهنگی‌ها را مربی جدید با توجه به دیدگاه شخصی خود تغییر داد تا بتوانیم هماهنگی را میان خودمان افزایش دهیم. اردوهای تدارکاتی مؤثر و مفید برگزار شد تا هماهنگی‌های از بین رفته را با سیستم مربی جدید به دست بیاوریم.

برای انتقاد فرصت زیاد است

کاپیتان تیم ملی هندبال جوانان بیان کرد: آخرین دیدار ما با تیم‌ملی جوانان گرجستان بود که از قبل از این تیم شناخت داشتیم و تیم قوی و سختی بود، اما ما با شناختی که از تیم مقابل داشتیم، تجربیات جدید و سبک‌بازی جدید موفق شدیم بر آنها غلبه کنیم، اگرچه اشکالاتی نیز داشتیم و در مقابل نقاط قوت تیم را پیدا کردیم. چندین مسابقه را فدراسیون برایمان تا پیش از مسابقات در نظر گرفته است تا رفته‌رفته نقاط ضعفمان به نقاط قوت تبدیل شود و برای مسابقات آمادگی کامل پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: در گروه سختی قرار داریم، در گروه اول دو بازی با چین و کویت داریم که تیم چین تازه شکل گرفته است، اما پرقدرت شروع کرده است. در مقابل تیم کویت بسیار تیم قوی است با اینکه با آنان مسابقه نداشته‌ایم، اما از آن‌ها شناخت داریم و آنالیزهایی روی آن‌ها انجام دادیم و برای بازی با آنها آماده هستیم.

مسیری دشوار برای رسیدن به قهرمانی

حیدری ادامه داد: مسیر بعدی و راهیابی به گروه بعدی نیز مسیر دشواری است، چرا که رقبای سختی داریم، در این تورنمنت بازی آسان نداریم زیرا که هر تیمی که در مسابقات جوانان حضور داشته است، اکنون با یک آمادگی و تجربه بیشتر وارد این مسابقات شده است. تیم‌های جدیدی که سال گذشته حاضر نبودند اکنون پرقدرت جلو آمدند و همین کار را برای ما سخت می‌کند.

وی تشریح کرد: تیم‌هایی همچون عربستان، کویت، ژاپن و بحرین خود را مدعی برای این مسابقات می‌دانند و ما به‌طور قطع از سخت بودن کارمان مقابل این تیم‌ها آگاه هستیم با توجه به کری‌خوانی‌هایی که از قبل بوده است و بازی مقابل این تیم‌ها سخت‌تر است، اما برای بازی مقابل هر تیمی آماده هستیم.

برای انتقاد فرصت زیاد است

کاپیتان تیم ملی هندبال جوانان عنوان کرد: «مجید رحیمی‌زاده» دیدگاه دیگری نسبت به رده و تیم ما داشت و ما با وی توانستیم دو تاریخ‌سازی مهم را در آسیا و جهان رقم بزنیم، وی نظر افراد زیادی را در جهان، آسیا و حتی کشور خودمان نسبت به تیم ما عوض کرد.

وی افزود: از مجید رحیمی‌زاده بابت خودباوری‌ای که به ما داد و نظرها را به تیم ما جلب کرد تا روی این رده سرمایه‌گذاری کنند، تشکر می‌کنم و امیدوارم با «شریف مؤمن» که وی نیز مربی خوبی است به سمت دومین شگفتی آسیا حرکت کنیم.

خودباوری؛ لازمه موفقیت

حیدری خاطرنشان کرد: همه تیم از سختی کل این مسیر آگاه هستیم، برای این سختی‌ها آماده هستیم و از نظر من می‌توانیم به این سمت گام برداریم، چرا که پتانسیل آن را داریم. در مسابقات نوجوانان همه تیم‌ها با اختلاف ۱۰ تا ۱۵ گل مقابل تیم کره مغلوب می‌شدند، اما ما در فینال آن مسابقات با اختلاف پنج گل به کره باختیم و اگر یکم خودباوری و همبستگی‌مان بیشتر شده بود. قهرمان آسیا شدن برایمان دور از دسترس نبود، اما همین قهرمان نشدن در آن مسابقات انگیزه‌ای را در کل تیم ایجاد کرده است که بتوانیم بدون کم‌آوردن این مسیر را طی کنیم تا به آن قهرمانی برسیم. هدف کل تیم قهرمانی است و با آگاهی از اینکه پتانسیل قهرمانی داریم، در این مسیر گام برمی‌داریم. تنها تفاوتی که میان تیم قهرمان و تیمی که قهرمان نشده است، اتحاد و همبستگی است و من می‌دانم که ما این همبستگی را داریم و از همین برای شکست دادن رقبا استفاده می‌کنیم.

برای انتقاد فرصت زیاد است

وی بیان کرد: از همه لحاظ شرایط خوبی داریم و همگی برای رفتن به مسابقات و جنگیدن برای هدف‌مان آماده هستیم، اما زمانی که تیم وارد یک تورنمنت می‌شود به انرژی‌های مثبتی که برایشان می‌فرستند، نیازمند است.

نیازمند حمایت از جامعه هندبال هستیم

کاپیتان تیم ملی هندبال جوانان ادامه داد: بعضاً بی‌تجربه بودن‌های ما و باخت پیش می‌آید، اما همدلی میان تیم و از برون تیم باید ماندگار باشد تا بتوانیم نتیجه خوبی کسب کنیم.

وی تشریح کرد: حمایت از سمت فدراسیون هندبال با توجه به برخی کمبودها تنها موضوعی است که در این مدت دیدیم. همیشه انتقادهایی نسبت به تیم وجود دارد، اما باید با کنار گذاشتن این موضوعات از تیم حمایت کنیم، چرا که برای انتقاد همیشه فرصت باقی است.

برای انتقاد فرصت زیاد است

به گزارش پردیسان آنلاین، هجدهمین دوره از مسابقات هندبال قهرمانی جوانان پسر آسیا با حضور ۱۳ تیم ملی به میزبانی کشور اردن شهر امان از بیست‌وچهارم تیر آغاز شود. تیم ملی کشورمان در گروه B این رقابت‌ها قرار دارد و با تیم‌های کویت و چین هم‌گروه است.

ملی‌پوشان کشورمان در دومین روز از این تورنمنت و در اولین جدال خود به مصاف چین می‌روند و سپس روز بعد مقابل کویت صف‌آرایی خواهند کرد.