معاون حل اختلاف دادگستری ایلام گفت: یک فقره پرونده قتل عمد پس از گذشت بیش از دو ماه در شهرستان ایلام با تلاش‌های به عمل آمده از سوی اعضای بازداشتگاه ایلام به مصالحه انجامید.

به گزارش پردیسان آنلاین از ایلام، جبار سپهری صبح امروز _سه‌شنبه نوزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اواخر فروردین سال جاری درگیری لفظی بین دو جوان ۲۰ و ۲۳ ساله که در منزل مقتول صورت گرفت منجر به درگیری فیزیکی و استفاده از سلاح سرد چاقو و در نتیجه قتل جوان ۲۳ ساله شد.

وی افزود: قاتل ۲۰ ساله پس از ارتکاب قتل از صحنه جرم متواری شد، اما عصر همان روز توسط مأموران انتظامی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد و پس از دستگیری با قرار بازداشت موقت به زندان معرفی و مراحل رسیدگی در دادسرا انجام شد.

معاون حل اختلاف دادگستری ایلام خاطرنشان کرد: با تلاش‌های مکرر اعضای شورای حل اختلاف مستقر در بازداشتگاه ایلام و پیگیری‌های مجدانه و رایزنی‌های انجام شده، خانواده مقتول بعد از گذشت دو ماه و شش روز رضایت و بخشش قطعی خود را حتی بدون دریافت هرگونه وجه و دیه برای رهایی قاتل از قصاص نفس اعلام کردند.

سپهری تصریح کرد: این اقدام اولیای دم مقتول که بدون دریافت خون‌بها و در کمترین زمان ممکن از قصاص قاتل فرزند خود صرف نظر کردند بسیار ارزشمند و قابل قدردانی است.

وی افزود: اولیای دم با تأسی از سیره معصومین (ع) در شب عید غدیر خم همزمان با هفته قوه قضائیه و در راستای عفو و رأفت اسلامی از حق خود گذشتند و به زندانی فرصت زندگی دوباره بخشیدند.