نایب‌رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی گفت: به‌طور قطع با هماهنگی فدراسیون شمشیربازی تعدادی دوره‌های بازآموزی و آموزش‌های اولیه برای مربیان رشته شمشیر برگزار خواهم کرد و در مرحله بعد با صلاحدید کمیته ملی المپیک موضوع توسعه قهرمانی و دیگر مطالب را به دیگر فدراسیون‌ها انتقال خواهم داد.

شیرین رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین درباره دوره بین‌المللی پایساک کانادا اظهار کرد: دوره بین‌المللی پایساک کانادا یک دوره بین‌المللی زیر نظر کمیته المپیک جهان و چند کمیته دیگر در دو فاز عملی و تئوری برگزار می‌شود. تمام شرکت‌کنندگان در این دوره از کشورهای آمریکا، کارائیب و ایران بورس شدند که فاز تئوری آن زمستان سال گذشته طی یک ماه و فاز عملی آن به مدت ۲۴ روز در شهر مونترال برگزار شد.

وی افزود: به‌طور کلی دروسی که در این دوره ارائه می‌شد مربوط به توسعه قهرمانی، مدیریت تصمیم‌گیری، روان‌شناسی، طراحی تمرین و برابری جنسیتی بود که افرادی که در این دوره شرکت می‌کردند تحت نظر کمیته IOC، المپیک سولیداریتی و انجمن مربیان کشور کانادا موفق به دریافت این مدرک می‌شدند.

نایب‌رئیس بانوان فدراسیون شمشیربازی بیان کرد: همه این دوره بورس بود و هیچ هزینه‌ای برای افراد شرکت‌کننده نداشت. میزبانی، پذیرایی و کلاس‌ها بسیار خوب برگزار شد. در این دوره اساتید بسیار خوب دانشگاهی در کلاس‌های ما تدریس می‌کردند و به صورت عمده تمرین‌های عملی بسیاری زیادی در رابطه با برنامه‌نویسی و طراحی تمرین انجام می‌دادیم و موفق شدیم یک بازدید و ورکشاپی در یک مرکز ضد دوپینگ جهان داشته باشیم.

وی عنوان کرد: این کلاس‌ها به صورت گزینشی که از هر کشور تنها یک نماینده می‌توانست حاضر شود برگزار شد که در کشور ما به تمام فدراسیون‌ها اعلام کرده بودند که افرادی که شرایط اولیه را دارند راهی گزینش المپیک سولیداریتی شوند که در گزینش خرداد سال گذشته پس از انجام این مراحل انتخاب شدم.

رضایی تصریح کرد: در کلاس‌ها اصول کلی مربیگری را آموزش دادند که مختص به یک رشته خاص نبود، افراد از رشته‌های مختلفی همچون شنا، راگبی، شمشیربازی، جودو و دیگر رشته‌ها از کشورهایی مانند کانادا، ایران، برزیل و چند کشور دیگر شرکت کرده بودند. به‌طور قطع با هماهنگی فدراسیون شمشیربازی تعدادی دوره‌های بازآموزی و آموزش‌های اولیه برای مربیان رشته شمشیر برگزار خواهم کرد و در مرحله بعد با صلاحدید کمیته ملی المپیک بحث توسعه قهرمانی و دیگر مطالب را به دیگر فدراسیون‌ها انتقال خواهم داد.

به گزارش پردیسان آنلاین، شیرین رضایی، مربی شمشیربازی استان اصفهان پس از گذراندن آزمون و مصاحبه تخصصی کمیته ملی المپیک به عنوان تنها نماینده ایرانی بورسیه حضور در دوره بین‌المللی پایساک کانادا را دریافت کرد که این دوره مربیگری در دو فاز برخط و حضوری انجام شد که فاز یک آن به صورت برخط از بیستم نوامبر تا شانزدهم دسامبر ۲۰۲۳ پیگیری شد و فاز دوم آن به صورت حضوری در مونترال کانادا از چهاردهم می تا هشتم ژوئن ۲۰۲۴ برگزار شد.

مرکز مربیگری بین‌المللی پایساک آموزش اصول کلی مربیگری کاربردی را ارائه می‌کند و شرکت‌کنندگان در این دوره مدیریت، توسعه ورزش قهرمانی، روان‌شناسی ورزش، فیزیولوژی، استعدادیابی، علم تمرین، برنامه‌ریزی و طراحی تمرین، کار با وزنه و مبارزه با دوپینگ را آموزش خواهند دید. شیرین رضایی از استان اصفهان در این دوره حضور یافت و در پایان موفق به کسب مدرک بین‌المللی مربیگری پایساک کانادا شد.