بزرگداشت بانوی شاعر نامدار ایرانی پروین اعتصامی در یکصدو چهاردهمین سال تولد این بانوی معاصر شعر و ادب پارسی در قالب برنامه «اختر چرخ ادب» به صورت مجازی در فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد. در این محفل ادبی که با اجرای امیرحسن زائرامام به صورت زنده(لایو) از صفحه اینستاگرام […]

بزرگداشت بانوی شاعر نامدار ایرانی پروین اعتصامی در یکصدو چهاردهمین سال تولد این بانوی معاصر شعر و ادب پارسی در قالب برنامه «اختر چرخ ادب» به صورت مجازی در فرهنگسرای معراج سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

در این محفل ادبی که با اجرای امیرحسن زائرامام به صورت زنده(لایو) از صفحه اینستاگرام فرهنگ‌سرای معراج به نشانی instagram.com/merajekash و با مشارکت انجمن شاعرانه‌های کاشان پخش شد، محمد سلامتیان استاد حوزه و دانشگاه صحبت‌های خود را با دیباچه‌ای بر اشعار پروین اعتصامی آغاز کرد و با نکوداشت شاعران زن ایرانی به تحلیل آثار این بانوی شاعر معاصر پرداخت.

در ادامه این مراسم که با هدف معرفی بزرگان فرهنگ و ادب ایران‌زمین و تقویت ارتباط با انجمن‌های ادبی تشکیل شد، علی‌اصغر هدایتی مسئول انجمن شاعرانه‌های کاشان شخصیت و آثار پروین اعتصامی را معرفی کرد و محفل ادبی«اختر چرخ ادب» با قرائت اشعار پروین اعتصامی به پایان رسید.

رخشنده اعتصامی معروف به پروین سال ۱۲۸۵ هجری شمسی در تبریز متولد شد، از او در مقام مشهورترین شاعر زن ایران یاد می‌شود و به پاس زحمات فراوان وی در زمینه شعر معاصر ایران و سبک شعر مناظره‌ای، روز بیست و پنجم اسفندماه روز بزرگداشت این شاعر نامگذاری شده است.