کارگاه سواد رسانه و نقش آن در تعلیم و تربیت فرزندان با محوریت مدیریت فضای مجازی در فرهنگ‎سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تشکیل شد. مدرس رسمی آموزش خانواده و مشاور تحصیلی در این برنامه آموزشی که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ استفاده سالم و امن از فضای مجازی در خانواده‌ها […]

کارگاه سواد رسانه و نقش آن در تعلیم و تربیت فرزندان با محوریت مدیریت فضای مجازی در فرهنگ‎سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان تشکیل شد.

مدرس رسمی آموزش خانواده و مشاور تحصیلی در این برنامه آموزشی که در جهت گسترش و تعمیق فرهنگ استفاده سالم و امن از فضای مجازی در خانواده‌ها به خصوص کودکان و نوجوانان و همچنین ارتقای سواد رسانه‌ای شهروندان برگزار شد، طی سخنانی به بیان ضرورت تقویت سواد رسانه‌ای خانواده‌ها در روزهای کرونایی پرداخت.

مصطفی رحیمی در جمع خانواده‌ها با بیان اینکه ارتقاء سواد رسانه‌ای در استفاده از فضای مجازی، تضمین کننده افزایش امنیت کاربران در استفاده از این فضا است از خانواده‌ها خواست تا در زمینه ارتقاء دانسته‌های خود در حوزه فضای مجازی و فناوری‌های نوین اقدام کنند.

وی در این برنامه آموزشی به آسیب‌های فردی و اجتماعی استفاده از فضای مجازی و ایمنی در این فضا اشاره کرد و خواستار آشنایی کودکان با تهدیدات فضای مجازی از سوی خانواده‌ها شد.

مدرس این کارگاه با تاکید بر اینکه کودکان باید آموزش‌های لازم را فرا بگیرند تا هرگز اطلاعات خصوصی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند، افزود: شایسته است خانواده‌ها برای استفاده کودک از اینترنت هدف تعیین کرده و در چارچوب آن با نظارت کافی، امکان استفاده از اینترنت را فراهم کنند.