بازی «قصه بیستون» به‌عنوان یک‌بازی روایت محور با اقتباس از منظومه «خسرو و شیرین» نظامی گنجوی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار پردیسان آنلاین، بازی «قصه بیستون»، همزمان با انتشار رسمی در فروشگاه مجازی هیولا منتشر شد؛ این بازی یک بازی اکشن ادونچر روایت محور است که از منظومه «خسرو و شیرین» نظامی گنجوی اقتباس شده است.

در این بازی، بازیکن در نقش یک سنگ‌تراش که در کوهستان مه‌آلود بیستون از خواب بیدار می‌شود و بازی را آغاز می‌کند. البته صفحه بازی در هیولا، عنوان بازی را افسانه بیستون نام برده است. افسانه بیستون به وسیله یک راوی انگلیسی زبان روایت می‌شود. همچنین همه متن‌ها و زیرنویس صدای راوی به زبان‌های فارسی، انگلیسی، لهستانی، آلمانی، فرانسوی، اسپانیایی، ایتالیایی، پرتغالی، روسی، چینی، کره‌ای و ژاپنی ترجمه شده‌اند.

عنوان قصه بیستون (The Tale of Bistun) در سبک «هک اند اسلش» و با داستانی دراماتیک، سعی دارد بازیکن را وارد فضایی کند که در آن مصائب عشق به تصویر کشیده می‌شوند.

البته بازی هنوز عرضه رسمی نشده و سازندگان این بازی نسخه دمو را در فضای مجازی منتشر کرده اند.

داستان این بازی مربوط به داستان فرهاد و شیرین اثری از وحشی بافقی است که سازندگان با مطالعه این داستان و تحقیقات میدانی، زحمت خلق داستان این عنوان را به خود داده‌اند. شخصیت اصلی قصه ما فرهاد، ملقب به فرهاد کوه کن است که عاشق و دلباخته دختری بنام شیرین می‌شود. در ادامه شیرین از فرهاد می‌خواهد برای اثبات عشقش شروع به کندن کوهی بکند و فرهاد هم همین کار را انجام می‌دهد. تا اینجای کار قصه مال کتاب بود، اما داستان بازی از این پس شروع می‌شود. بازی با بیدار شدن فرهاد از خوابی عمیق در جنگل سرسبز شروع می‌شود و ما کنترل این کاراکتر را بدست می‌گیریم. در ادامه به کوهی می‌رسیم که سنگ نگاره‌هایی به مانند کوه بیستون در کرمانشاه را دارد. از آنجا ماجرای فرهاد عاشق ما شروع می‌شود و ماجرا را تا جایی که فرهاد شروع به کندن کوه بزرگ می‌کند ادامه می‌یابد.

موسیقی در این بازی بر اساس مشاهداتی که در تریلر بازی انجام شده ترکیبی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی مدرن است. سازنده موسیقی این عنوان حمیدرضا انصاری است که قبلاً آهنگ بازی فرزندان مورتا را کار کرده و در کارنامه سوابق خود دارد. ریتم موسیقی بازی آرام و بعضاً هیجانی است که با نوای ساز ایرانی در پس زمینه بازی نواخته می‌شود.

در بحث صداگذاری، سازندگان کار دقیقی انجام داده‌اند. صدای ضربات، شخصیت‌ها، چکش زدن فرهاد و….. همه و همه نشانگر دقت سازندگان هستند.