برای پیرمردی تکیه‌زده به دیوار گلی در روستایی نزدیک مرز درح در خراسان‌جنوبی، برای زن روستایی بلوچی که صدای دادخواهی‌اش شنیده شد و دخترکی روستایی در چهارمحال که رئیس دولت پی ندایش آمد، فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور باشد، رئیس‌جمهوری که به میانشان بیاید، یا کسی که از شیشه اتومبیلش مردم را نظاره می‌کند.

به گزارش پردیسان آنلاین از چهارمحال‌وبختیاری، شاید باید از اینجا شروع کرد، از روستا لبد، دور افتاده‌ترین نقطه چهارمحال‌وبختیاری، همین جایی که بی‌بی‌گل سلیمانی در سفر نخست رئیس‌جمهور به این استان، زمانی که آیت‌الله رئیسی با خودرو در حال بازگشت از این روستا بود با سینی اسفند به استقبال او رفت و نامه‌ای را به شخص رئیس‌جمهور داد، بی‌بی‌گل که یک فرزند معلول در خانه داشت، در نامه‌اش از رئیس‌جمهور خواسته بود که مشکل خانه‌اش و مشکلات هم‌روستایی‌هایش حل بشوند از این درخواست کمتر از یک سال نمی‌گذشت، که با دستور ویژه رئیس‌جمهور مشکلات این پیرزن و هم‌روستایی‌هایش حل شد.

شاید اگر شهید رئیسی به این منطقه سفر نکرده بود، هیچ‌گاه مشکل بی‌بی‌گل و هم‌روستایی‌هایش نیز حل نمی‌شد.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

اجرای پروژه تأمین آب شرب پایدار نیمی از جمعیت استان چهارمحال‌وبختیاری

چرا راه دوری برویم، همین پروژه آب‌رسانی حضرت قمربنی‌هاشم (ع) پروژه‌ای که آب شرب پایدار نیمی از جمعیت استان را تأمین می‌کند، باوجود داشتن چهار مصوبه دولت و شورای عالی آب و تخصیص اعتبار، تا پیش از دولت سیزدهم پیشرفت صفر درصدی داشت، آبگیر این پروژه دستخوش معضلات اجتماعی شده بود و لوله‌های انتقال آب از تصفیه‌خانه تا شهرها و روستاها پیشرفت چندانی نداشت.

در سال ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ بالغ‌بر ۴۰ میلیارد تومان از اعتبار این پروژه از استان به‌دلیل جذب نشدن، برگشت می‌خورد، اما این پروژه به همت شهید بزرگوار شهید آیت‌الله رئیسی اجرا و مشکل آب شرب پایدار نیمی از جمعیت چهارمحال‌وبختیاری حل شد، اگر نبود حضور و پیگیری میدانی وزرا و شخص رئیس‌جمهور بعید بود که این طرح اجرایی شود.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

ساخت ۵۷ هزار واحد مسکونی در استان

مسئول خانه‌دار کردن مردم در دولت یازدهم و دوازدهم همان وزیر مسکنی بود که افتخار کرده بود که یک مسکن هم نساخته و همین موجب شد قیمت مسکن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۸۰۰ درصد رشد کند، ولی این در صورتی است که در دولت آیت‌الله رئیسی در حال حاضر ۵۷ هزار واحد مسکونی در سراسر استان در حال ساخت شدن است.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

پایان خاموشی‌های مستمر برق در فصل تابستان

مردم استان چهارمحال‌وبختیاری هنوز فراموش نکرده‌اند، سال آخر دولت دوازدهم که چگونه برق منازل نوبتی حذف می‌شد و مردم هر روز نگاهش به جدول قطعی برق بود، آب در شهرهای فرخشهر، سفیددست، فرادنبه، بروجن، جیره‌بندی می‌شد، در شهرکرد آب گل‌آلود، افت فشار و قطعی‌های شب عیدی با اعصاب مردم بازی می‌کرد، اما دولت سیزدهم با رویکرد جهادی این مسائل را حل کرد و امروز شما شاهد چنین اتفاقاتی در سطح استان نیستید.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

رشد ۱۰ برابری گلخانه‌ها در سطح استان چهارمحال‌وبختیاری

کشاورزان استان بدترین دوران کاری خود را در دهه ۹۰ تجربه کردند، زمانی که بسیاری از محصولات خود را همچون سیب‌زمینی‌های تولیدی را خوراک دام کردند، طرح توسعه گلخانه‌ها اجرا نشده بود، تخصیص آب برای طرح‌های کشاورزی مهم استان همچون ۳۱ طرح حوزه زاینده‌رود انجام نشده بود و هر روز وضعیت معیشت کشاورزان بدتر می‌شد.

پیش از دولت سیزدهم در کل استان ۳۰ هکتار گلخانه وجود داشت این در حالی است که در این دولت تنها در شهرستان خانمیرزا در حال حاضر ۲۶ هکتار گلخانه افتتاح شده و ۷۰ هکتار گلخانه نیز در حال احداث است، گلخانه‌های استان در دولت سیزدهم بیش از ۱۰ برابر رشد کردند و سطح زیرکشت تا این لحظه بیش از سه برابر شده است.

در دولت سیزدهم تخصیص آب برای تعاونی‌های کشاورزی و دامداری انجام شد و بیش از ۴۰ مجتمع پرورش دام در سطح استان اجرایی شد.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

حل تنش آبی بیش از ۱۵۰ روستا

تا پیش از دولت سیزدهم هیچ برنامه مشخص و عملیاتی حتی طرح ساده‌ای برای حل تنش آبی در بیش از ۱۵۰ روستا استان وجود نداشت و هر روز اهالی این روستاها با مشکل قطعی و نبود آب روبه‌رو بودند در دولت سیزدهم با تأمین اعتبار و اجرای قرارداد با قرارگاه امام حسن (ع) حل تنش آبی برای بیش از ۱۵۰ روستا استان درحال اجراست.

تعطیلی کامل و مطلق بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان همچون مصلی فرخشهر و شهرهای دیگر، فرهنگسراهای بسیاری از شهرها فاضلاب بن، سدهای گهرو و غدیر باباحیدر را مردم این دیار یادشان هست، اما در دولت شهید رئیسی بیش از ۸۰۰ پروژه پیشران عمرانی که در دولت پیشین تعطیل بودند با تخصیص اعتبار از محل اعتبارات سفر و تهاتر نفت فعال شدند، بهره‌برداری از بخشی از چهار خطه شهرکرد شلمزار گهرو، بن‌بروجن و سد باباحیدر از این دست هستند.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

فعال شدن بیش از ۸۰۰ پروژه در استان

تعطیلی کامل و مطلق بسیاری از پروژه‌های عمرانی استان همچون مصلی فرخشهر، فرهنگسراهای بسیاری از شهرها، فاضلاب شهر بن، سدهای گهرو، غدیر و باباحیدر و بسیاری دیگر از این پروژه‌ها در سطح استان هر روز مردم را ناامیدتر می‌کند، اما در دولت شهید رئیسی بیش از ۸۰۰ پروژه پیشران عمرانی که در دولت پیشین تعطیل بودند با تخصیص اعتبار از محل اعتبارهای سفر و تهاتر نفت فعال شدند.

احیای ۶۶ واحد اقتصادی؛ اقدامی ماندگار از رئیس‌جمهور شهید

احیای ۶۶ واحد اقتصادی در بخش‌های مختلف صنعتی، تولیدی و کشاورزی تعطیل و نیمه‌تعطیل به چرخه فعالیت و ایجاد رونق اقتصادی از جمله اقدام‌های ماندگار دولت شهید رئیسی در چهارمحال‌وبختیاری بود، احیای واحدهای تولیدی راکد، نیمه‌راکد و واحدهایی که با تسهیلات بانکی راه‌اندازی و به حال خود رها شده بودند، یکی از راهبردهای مهم و مورد تاکید آیت‌الله رئیسی برای ایجاد رونق اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری بود، بازگشت دوباره این واحدهای اقتصادی به چرخه فعالیت زمینه اشتغال ۶۲۳ نفر در استان را فراهم کرد.

اینجا فرق می‌کند چه کسی رئیس جمهور باشد

این‌ها تنها گوشه‌ای از دست‌آوردهای دولت سیزدهم در چهارمحال‌وبختیاری است، بله فرق می‌کند چه کسی رئیس‌جمهور شود، فرق می‌کند کسی که میدانی حضور پیدا می‌کند مشکلات مردم را می‌بیند، صحبت می‌کند و مشکلات آنان را حل می‌کند، با کسی که هیچ اعتقادی به این کار ندارد و حضور میدانی را به پشت میز نشستن ترجیح می‌دهد و خروجی رأی صحیح یا اشتباه هر کدام از ما، در زندگی شخصی‌مان لمس خواهد شد.