سید مصطفی داودی افزود:همچنین  در راستای پروژه احداث خط دوم بافق- زرین شهر ، ایستگاه ارژنگ طبق نقشه مصوب اداره کل خط و سازههای فنی  راه آهن توسعه می یابد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، وی اظهار داشت: ایستگاه ارژنگ در چهارراه مواصلاتی بین محورهای اصفهان-یزد، اصفهان- چادرملو، گندله سازی- چادرملو […]

سید مصطفی داودی افزود:همچنین  در راستای پروژه احداث خط دوم بافق- زرین شهر ، ایستگاه ارژنگ طبق نقشه مصوب اداره کل خط و سازههای فنی  راه آهن توسعه می یابد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی اداره کل راه آهن یزد، وی اظهار داشت: ایستگاه ارژنگ در چهارراه مواصلاتی بین محورهای اصفهان-یزد، اصفهان- چادرملو، گندله سازی- چادرملو و گندله سازی- یزد قرار گرفته و با تردد روزانه ۴۰ رام قطار یکی از پرترافیک ترین ایستگاههای منطقه محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: طبق نقشه  مصوب، چهار خط به طول ۶ کیلومتر در ایستگاه محل مذکور احداث خواهد شد که در مجموع خطوط ایستگاه ارژنک به ۸ خط  ارتقاء خواهد یافت .

همچنین در این زمینه  نمایندگانی از اداره کل راه آهن یزد، شرکت گاز استان، مشاوران مربوطه  از ایستگاه مذکور بازدید نمودند و در خصوص نحوه انجام عملیات زیر سازی و رفع معارضات موجود از قبیل گاز، برق و جاده دسترسی به پادگان ولیعصر اردکان به بحث و تبادل نظر کردند.

حدود هزار کیلومتر خط‌آهن شامل هفت درصد مجموع خطوط ریلی کشور در استان یزد قرار دارد و بیش از ۳۰ درصد عملیات معادل چهار برابر بازدهی و بهره‌وری این بخش به نسبت دیگر نواحی کشور مربوط به این منطقه است.
در هر شبانه‌روز ۱۲۰ رام قطار از این محدوده تردد می‌کند که ۳۰ مورد آن مسافربری است.
راه‌آهن یزد با سهم حدود ۴۰ درصد حمل‌ و نقل بار ایران در ۱۸ سال گذشته در جایگاه نخست کشور قرار دارد.
بیش از ۸۰ درصد موادمعدنی و افزون بر ۷۰ درصد بارهای ترانزیتی کشور از این استان عبور می‌کن