سید امین قاسمی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: افزایش اقامتگاه های بوم گردی و سنتی با توجه به علاقمندی گردشگران به این نواحی در دستور کار سال جاری این اداره کل قرار گرفته است. وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ اقامتگاه بومگردی در سطح استان فعال هستند افزود: در سالجاری […]

سید امین قاسمی روز پنجشنبه به رسانه ها اعلام کرد: افزایش اقامتگاه های بوم گردی و سنتی با توجه به علاقمندی گردشگران به این نواحی در دستور کار سال جاری این اداره کل قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶ اقامتگاه بومگردی در سطح استان فعال هستند افزود: در سالجاری با همکاری بخش خصوصی هفت اقامتگاه جدید در استان به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یکی از عوامل مهم در توسعه صنعت گردشگری را توسعه اقامتگاه های سنتی و بوم گردی در سطح استان برشمرد و اظهار داشت: این اداره کل هر گونه همکاری را با سرمایه گذاران بخشی خصوصی در این خصوص خواهد داشت.

وی اظهار داشت: توجه به مبحث هتلینگ و توسعه امکانات رفاهی در تفرجگاه ها بویژه در حوالی جاده های استان در ارتقا شاخص گردش پذیری استان بسیار موثر است.

قاسمی با اشاره به گرایش عمده گردشگران به اقامت در مقاصد شهری و نزدیک شهری افزود: فاصله اندک جاذبه های گردشگری استان لرستان با شهر موجب شده سرمایه گذاران به جای ساخت هتل در شهرها به احداث اقامتگاههای بومگردی و سنتی متمرکز شوند.  

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: اکنون ۳۸ مرکز اقامتی در استان وجود دارد و این مراکز دارای ظرفیت یک هزار و ۵۰۰ تخت اقامتی هستند.

وی اظهار داشت: ۶ اقامتگاه بوم گردی با ظرفیت ۳۵۰ تخت اقامتی،۱۷ مجتمع گردشگری و ۲۹ دفتر خدماتی در این استان فعال است.

وی ادامه داد: ۱۴۲ واحد اقامتی از جمله هتل، مهمانپذیر، اقامتگاه بوم گردی سفره خانه‌های سنتی و مجتمع‌های خدماتی بین راهی در این استان وجود دارد که به مسافران خدمات لازم را ارائه می‌دهند.
قاسمی افزود: ۲۲ هتل با ظرفیت یکهزار و ۷۰۵ تخت و ۱۰ مهمانپذیر با ظرفیت ۲۹۰ تخت در سطح استان لرستان فعال هستند.
وی اضافه کرد: این استان دارای ۱۵ سفره خانه سنتی و پنج مجتمع گردشگری است و موافقت نامه اولیه برای ایجاد ۹ مکان گردشگری جدید نیز در لرستان صادر شد.