منصور درویشی در گفت‌وگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به تجهیزات موردنیاز خط A مترو قم اظهار داشت: در پروژه خط Aمترو قم در قالب ۹ بسته تجهیزات مترو را از ابتدای پروژه تفکیک کردیم و در قالب این ۹ بسته مدارک مهندسی، گزارش‌ها و اسناد مهندسی خرید در سال‌های گذشته آماده‌شده است. مدیرعامل سازمان […]

منصور درویشی در گفت‌وگو با پردیسان آنلاین، با اشاره به تجهیزات موردنیاز خط A مترو قم اظهار داشت: در پروژه خط Aمترو قم در قالب ۹ بسته تجهیزات مترو را از ابتدای پروژه تفکیک کردیم و در قالب این ۹ بسته مدارک مهندسی، گزارش‌ها و اسناد مهندسی خرید در سال‌های گذشته آماده‌شده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم افزود: از ابتدای بهمن یا اسفند ۹۸ این موضوعات برای برگزاری فرآیند مناقصه به ترتیب اولویت‌هایی که برای پروژه موردنیاز است، ارجاع داده‌شده است.

درویشی بابیان اینکه با توجه به عملیات اجرایی که در مسیر تونل و ایستگاه‌ها وجود دارد و پیش‌نیازهایی که باید برای ساخت آنها پیش‌بینی شود هم اولویت‌بندی شده است، تصریح کرد: بحث ناوگان، روسازی مسیر و دپو، بسته تأمین توان و برق سیستم در اولویت یک قرارگرفته و مناقصه بسته‌های دیگری مانند تهویه، اطفای حریق، سیگنالینگ، مخابرات، آسانسور و پله‌برقی توسط پیمانکار انجام شد.

وی بابیان اینکه تقریباً از ۱۹ مناقصه‌ای که در یک سال برگزار شد ۱۳ مناقصه منجر به ‌قرارداد شد، افزود: پیش‌پرداخت داده‌شده و کار تولید مدارک مهندسی توسط سازنده‌ها شروع‌شده است، بعضاً مدارک تائید و بحث تأمین قطعات و زیرسیستم‌ها هم توسط سازنده‌ها انجام‌شده است.