رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به تداوم بارش تگرگ در مناطق مستعد گفت: بیشینه دمای هوای اهواز تا روز چهارشنبه به ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار پردیسان آنلاین با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب، در بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، شمال شرق، شرق، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی، نواحی مرکزی کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال استان‌های فارس و کرمان، رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در بعضی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد، بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.

وی افزود: این شرایط دوشنبه تا چهارشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و ارتفاعات زاگرس مرکزی رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی سه روز آینده در شمال شرق، شرق و مناطق واقع در دامنه‌های شرقی البرز، وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک پیش بینی می‌شود و شرق دریای عمان طی سه روز آینده مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: وضعیت کنونی هوای اهواز به‌عنوان گرم‌ترین مرکز استان کشور، صاف همراه با غبار صبحگاهی، در صبح افزایش رطوبت و شرجی، به تدریج وزش باد با بیشینه دمای ۴۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود که بیشینه دمای هوای این مرکز استان تا روز چهارشنبه به ۵۰ درجه سانتی‌گراد خواهد رسید.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت کنونی آسمان تهران، کمی ابری از بعدازظهر افزایش ابر، گاهی رگبار، رعد و برق، وزش باد شدید و گرد و خاک با بیشینه ۳۳ و کمینه ۲۲ درجه سانتی‌گراد است که بیشینه دمای این مرکز استان، طی روزهای آینده بین ۳۷ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد متغیر خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، نیمه ابری و غبار آلود، هوا ناسالم، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی ورزش باد شدید با بیشینه ۳۴ و کمینه ۱۸ درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، قسمتی ابری و غبار آلود، گاهی افزایش ابر و وزش باد با گرد و خاک با بیشینه ۳۶ و کمینه ۲۰ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.