پردیسان آنلاین/ حضرت آیت الله نوری همدانی گفتند: رژیم صهیونیستی به پشتوانه شیطان بزرگ؛ آمریکا و استکبار جهانی انواع و اقسام جنایات را علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی دفاع آن انجام می‌دهد و سازمان های بین المللی سکوتی مرگبار پیش گرفته اند.

به گزارش پردیسان آنلاین، حضرت آیت الله نوری همدانی ظهر امروز در دیدار دکتر کولیوند؛ رئیس جمعیت هلال احمر کشور و هیات همراه، ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت زهرا «سلام الله علیها»، خاطر نشان کردند: بالاترین نعمت ها، خدمت به مردم است.

ایشان با تجلیل از زحمات و تلاش های جمعیت هلال احمر کشور، فرمودند کار شما بسیار بسیار ارزشمند و در سطح بالایی است. سرعت عمل، کیفیت و کمیت خدمت رسانی شما به مردم آسیب دیده از بلایای طبیعی و جنگ در سطح بسیار بالایی است که می تواند به عنوان الگویی جهانی مطرح باشد.
معظم له گفتند: در اسلام مطالب فراوانی پیرامون نحوه خدمت به مردم وجود دارد؛ در اصول کافی بیشترین باب ها مربوط به خدمت به مردم است و در آن انواع کمک ها شرح داده شده است.

این تقلید با اشاره به آموزه های دینی و همچنین فرهنگ غنی و ریشه دار ایرانیان در نودوستی و کمک رسانی به نیازمندان، بر لزوم اشاعه هرچه بیشتر این فرهنگ در میان جوانان و جوامع اسلامی تأکید نموده و خاطر نشان کردند: امام سجاد «علیه السلام» می فرمایند بالاترین عبادت برای مردم آن است که آنها را خوشحال کنید، مشکلات آنها را حل کنید و راه ترقی را به آنها نشان دهید.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به وقایع و حوادث اخیر پیرامون غزه گفتند: رژیم صهیونیستی به پشتوانه شیطان بزرگ؛ آمریکا و استکبار جهانی انواع و اقسام جنایات را علیه مردم مظلوم غزه، زنان و کودکان بی دفاع آن انجام می دهد و سازمان های بین المللی سکوتی مرگبار پیش گرفته اند.

معظم له در ادامه افزودند: شدیدترین عداوت نسبت به وجود مبارک نبی مکرم اسلام«صلی الله علیه و آله طاهرین» از یهود بود. آنها قومی حیله گر و ظالمند که از هیچ جنایتی فروگذار نیستند. هم اکنون که در حال جابجایی اسرا هستند در پشت پرده مشغول توطئه و ادامه شهرک سازی های غیرقانونی خود هستند و برخلاف مفاد آتش بس با پرواز های شناسایی و نقض مکرر حریم هوایی غزه، آتش بس را نقض می کنند.

ایشان بیان کردند: امروز غزه، بوته آزمایش وجدان بشری است. کشورهای اسلامی می بایست با وحدت و یکپارچگی همچون ید واحده در برابر مشکلات، مصائب و دشمنان ظاهر شوند. کودکان، زنان و مردان غزه به کمک همه سازمان های امدادی احتیاج دارند. آنها با مشکلات عدیده ای از جمله نبود سوخت، برق، بیمارستان و تجهیزات بیمارستانی، غذا و … روبرو هستند که همت بالای کشورهای اسلامی را می طلبد. شما بعنوان جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران باید در مجامع جهانی از حقوق ملت مظلوم فلسطین دفاع کنید و جنایات رژیم صهیونیستی را برای مردم جهان بازگو نمایید.

همچنین معظم له در ادامه رسیدگی به مناطق حادثه خیزی که از سیل و زلزله در کشور خودمان آسیب دیده اند را ضروری دانستند.

لازم به ذکر است در ابتدای این دیدار دکتر کولیوند با بیان خدمات و اقدامات صورت گرفته در دوران تصدی ایشان به تشریح برنامه های این سازمان در جهت ارتقای هر چه بیشتر خدمت رسانی به جامعه پرداخت.