نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که افزایش میزان مصرف پروتئین می‌تواند تاثیر قابل‌توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد.

به گزارش سرویس ترجمه پردیسان آنلاین، ایجاد تغییرات کوچک در سبک زندگی و عادت‌های ما می‌تواند موجب کاهش وزن قابل‌توجه و پایدار شود، برای نمونه نوشیدن آب به‌ویژه پیش‬ از غذا می‌تواند نقش مهمی در کاهش وزن داشته باشد، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدن ۵۰۰ میلی‌لیتر آب ۳۰ دقیقه پیش از غذا می‌تواند به بهبود فرایند کاهش وزن کمک می‌کند، نوشیدن آب موجب می‏‌شود احساس سیری کنیم و غذای کمتری مصرف کنیم، همچنین هیدراته ماندن به حفظ متابولیسم و سطح انرژی ما کمک می‌کند و موجب می‏‌شود کمتر نوشیدنی‌های شیرین یا میان‌وعده مصرف کنیم، در ادامه به بررسی دیگر اقدامات ساده می‌پردازیم که موجب کاهش وزن می‏‌شود:

مصرف پروتئین

افزایش میزان مصرف پروتئین می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی بر روند کاهش وزن داشته باشد، نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد افرادی که مصرف پروتئین خود را افزایش می‌دهند، به‌طور کلی کالری کمتری مصرف می‌کنند و اشتهای آن‌ها نیز کاهش پیدا می‌کند، افزودن غذاهای سرشار از پروتئین همچون مرغ، ماهی، میگو، تخم‌مرغ و حبوبات به رژیم غذایی می‌تواند ما را برای مدت طولانی‌تری سیر نگه دارد و از پرخوری جلوگیری کند.

داشتن فعالیت بدنی منظم

فعالیت بدنی منظم برای کاهش وزن و بهبود سلامتی بسیار ضروری است، فعالیت‌هایی همچون پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری می‌تواند موجب شود کالری بیشتری مصرف شود و متابولیسم نیز افزایش پیدا کند، نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد که حتی فعالیت‌های بدنی متوسط نیز می‌تواند مانع افزایش وزن شود.

خواب کافی و باکیفیت

داشتن خواب کافی و باکیفیت شبانه برای کاهش وزن بسیار مهم است، تحقیقات نشان می‌دهد که خواب ناکافی می‌تواند هورمون‌های کنترل‌کننده گرسنگی و اشتها را مختل کند و منجر به افزایش وزن شود، متخصصان هفت تا ۹ ساعت خواب شبانه برای بزرگسالان را توصیه می‌کنند.

مصرف فیبر

غذاهای حاوی فیبر مزایای زیادی برای کاهش وزن دارد، زیرا باعث می‏‌شود برای مدت طولانی‌تری احساس سیری کنیم، در این صورت کالری دریافتی کاهش پیدا می‌کند، غذاهای سرشار از فیبر همچون‬ میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و حبوبات به بهبود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و مانع پرخوری می‌‏شود.

کنترل استرس

استرس مزمن می‌تواند موجب افزایش وزن شود، زیرا میزان ترشح هورمون کورتیزول را افزایش می‌دهد، این هورمون اشتها را بیشتر می‌کند و ذخیره چربی را نیز افزایش می‌دهد؛ یافتن روش‌هایی برای کنترل استرس همچون‬ مدیتیشن، یوگا و وقت گذراندن در طبیعت می‌تواند به حفظ وزن سالم کمک کند، نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که روش‌های کاهش استرس مانع افزایش وزن می‏‌شود.

آرام غذا خوردن

آهسته غذا خوردن و جویدن کامل غذا به بدن کمک می‌کند که تشخیص دهد چه زمانی سیر هستیم، در این صورت میزان پرخوری کاهش پیدا می‌کند، نتایج پژوهش‌های انجام شده نشان می‌دهد کالری افرادی که آهسته غذا می‌خورند در مقایسه با افرادی که سریع غذا می‌خوردند کمتر است.

محدود کردن مصرف نوشیدنی‌ها و تنقلات شیرین

نوشیدنی‌ها و تنقلات شیرین دارای کالری بسیار زیادی هستند که موجب‬ افزایش وزن می‏‌شوند، نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که نوشیدنی‌های شیرین موجب‬ افزایش چربی بدن می‏‌شود، بنابراین لازم است آب، دم‌نوش یا میوه را جایگزین آن‌ها کنید.